2016. augusztus 10., szerda

Kempingezünk! Irány Skócia! (Edinburgh)

Korán keltünk és a reggeli rutin után elköszöntünk a Green Carts farm szivélyes tulajdonosától és az ősz vén kutyától majd bepakoltunk a kisautónkba és útnak indultunk a következő állomásra Bownes-on-Solway városkába ahol a római fal végetért egykor.
Útközben megálltunk Haltwhistle-ben ahol Anglia mértani középpontja van. 


A kis városka nagyon szép, virágos és tiszta, tele öreg házakkal. A reggeli napfényben fürdő kis tér közepén volt egy kőr alakú tábla mellette egy lábbal pumpálható beszélő oszlop. Pumpáltunk, fotóztunk majd folytattuk az utunkat.

Tizenegy körül értünk B.O.Solway-be, ami egy pici település. Régi házak, hatszáz éves templom (és templomkert!! Imádom, na!) Majd egy kijelölt út, hogy hol végződik a fal, de falat már nem találtunk, csak az apálykor ottmaradt kiszáradt fadarabokat és hordalékot. 



A kijelölt helyen bélyegeztünk majd rövid nézelődés után elindultunk az új meghódításra váró célunk felé Edinburgh városába Skóciába. Először tanakodtunk, hogy Glasgow-ba vagy Edinburgh-be menjünk de végül a Harry Potter fanclub tagjai (Aisa és jómagam) javára dőlt el a kérdés. 














Fél három körül értünk Edinburgh határához, és az útközben a neten felkutatott Linwater Camping and Caravan Park felé vettük az irányt. Csak ámultunk és bámultunk mikor megérkeztünk, mert ez a camping igazán elsőosztályú volt.
Kártyával tudtunk fizetni. A campinghez kis bolt is tartozott. Modern és tiszta fürdőhelység, WC, mosó- és szárítógép, mosogató és minden ami a campingezést kényelmessé teszi. A lányok annyira beleszerettek a helybe, hogy azt mondták maradjunk két napig.







Míg Tibi a sátrat felállította (picit én is segítettem) addig Ők felfedezték a helyet. A kényelemhez és szolgáltatásokhoz képest nem volt drágább a hely mint az előző kempingeknél. Miután a sátor állt és megnyugodtunk, hogy lesz hol aludni az éjjel, elindultunk a városközpontba, hogy felfedezzük a látványosságokat és jól belakjunk.




Edinburgh óriási város, a héten épp fesztiválszezon volt. Rengeteg turista, óriási többszáz éves tornyok, épületek, múzeumok. Úgy látszik ezen a környéken nem pusztított el egy épületet sem a háború. 







Éhesek voltunk és mivel nem akartunk mekibe enni úgy döntöttünk, hogy ideje a lányoknak egy kis kebabot kóstólniuk mert az valahogy kimaradt az életükből eddig. Besegített az a tény is, hogy az általuk istenített BTS koreai fiú együttes egyik tagja imádja a bárányhúst...



Egy Che nevű palesztin falatozóban léptünk be  a bárányhúst imádók fanclubjába. 

Teli hassal, napsütésben még szebb volt a város. 






Meglátogattuk a George's Herriot School-t melynek kinézete alapjául szolgált a HP könyvben szereplő Hogwarts Varázsló és boszorkányképző iskolának.(magyarul Roxfort néven ismert). Az iskola hatalmas udvarára csak azért jutottunk be, mert a BBC rádiónak egy ingyenes rendezvénye volt, sajnos a sok zöld műfű és egyéb modern dolog elrontotta az összhatást, de legalább ennyit láttunk. Kívülről még ennyit sem lehetett mert hatalmas fák és óriási kerítés öleli körül az épületet. 
















Elmentünk a Greyfriars temetőbe, ami szintén a központban volt. Az író a HP és a tűz serlege c. Könyvben a temetőben lezajló  jelenet helyszínét ez a hely ihlette. Persze az ominózus sírt nem találtuk meg mely Thomas Riddel apjának sírja volt, de nem is tulajdonítottunk nagy jelentőséget ennek a dolognak :)))

Itt megismerkedtünk még egy történettel. Greyfriars Bobby aki egy Skye Terrier volt és John Gray rendőr kutyája, aki sajnálatosan 1858-ban tuberkolózisban meghalt és eltemették a Greyfriars temetőben. Bobby akkor két éves volt, és attól a naptól fogva nem mozdult a gazdája sírja mellől. Próbálták kizavarni a temetőből de ő mindíg visszaszökött. A város lakói etetni kezdték és így még 16 évig volt a temető lakója. Miután meghalt a gazdája mellé temették, a temető bejáratánál pedig emléktáblát állítottak neki. A tábla előtt mindíg van néhány bot amit a látogatók visznek Bobbynak. A temető mellett az étterem is az ő nevét viseli és egy bronz szobor is áll a temető előtt.


A The Elephant house nevű étterem előtt muszáj volt fotót készíteni, mivel J.K.Rowling itt is dolgozott a regényen miután 1994-ben a városba költözött. Most utólag belepillantva a blog írása közben Rowling életrajzába, igazán sajnálom, hogy nem látogattuk meg Sir.Roger Moor éttermét a Nicholson's Cafe-t, mert azon a helyen is sok időt töltött a könyv megírásával.
(Tibi utána nézett és sajnos az éttermet eladták és most egy kinai take away müködik benne)
Mi mégis a mellette lévő Pattiserie Valerie nevű cukrászdába mentünk be, hogy a kebab ízét egy pici sütivel elnyomjuk. Itt mi is irtunk egy rövid esszét, hogy majd az utókor megemlékezzen erről a helyről is. Az első néhány mondatot én írtam majd továbbadtam az Ipadem a következőnek akinek folytatnia kellett.





Millió látnivaló, kirakodóvásár, szuvenír boltokból kihallatszó skót népzene, skótszoknya, skót népviselet. Mutatványosok, hastáncosnő, ősi skót harcos. Zene, pörgés és fesztiválhangulat uralkodott a városban.

 Akár este tízig is elkóboroltunk volna az utcákon ha nem jön a mindent elvágó szakadó eső és mi bőrig áztunk...újra. A campingbe visszaérve egy jó forró zuhany után hálózsákba bújtunk és azt álmodtam  hogy a skót felföldön vagyok.. Hegylakó...Connor Macleod a Macleod klánból...1518-ban születtem...és halhatatlan..


3 megjegyzés:

  1. Edinburgh - mindig csak képeken látom. De valami egészen különös hangulatot sugároz nekem a város. Nem biztos, hogy hosszú távon tudnék élni benne, mert kicsit nyomasztó számomra a sok nagyon régi épület, de egy ideig szívesen járnám az utcáit.
    HP - sorry, én képtelen voltam elolvasni, pedig többször is neki veselkedtem. De nektek klassz lehetett járni azokon a helyeken, ahol íródott, és ami megihlette az írónőt.

    Gabi

    VálaszTörlés
  2. En nagyon szeretem a regi epuleteket, de en sem tudnek elni ott. Az ok egyszeru, nagyon keves a napsutes es sok a csapadek es en annyira ettol fuggok mert ha jo ido van boldog vagyok, ha rossz ido akkor meg depis legalabbis a tartos rossz ido eseten... 😀 HP.: utaltam es baromsagnak tartottam de egyszer munka kozben kinomban rakattintottam az elso reszre a hangoskonyvek kozott, mar nyomtam volna a delete gombot amikor meghallottam h Kern Andras meseli...es ot imadom, igy vegighallgattam, aztan kesobb mar nem miatta, sajnos megfertozodtem...na...

    VálaszTörlés
  3. Igen, a napsütés szerintem is feldobja az embert és egészen más a hangulata, ha napfényre ébred, vagy ha mindig esőre.
    HP - sosem hallgattam még egy hangos könyvet sem. Így ezt sem. Nem tudom miért, ez valahogy elkerült. Könyvben próbálkoztam vele többször. Én nem gondolom, hogy rossz, vagy hülyeség, hiszen milliók imádják és annak azért kell oka legyen. Engem egyszerűen nem érint meg. Sőt, inkább idegesít. Azt hiszem már így maradok. De ha jól tudom most megint nagy az izgalom, mert talán újabb kötet vagy mi jön. De ha nem, bocsi! :)

    VálaszTörlés