2016. augusztus 8., hétfő

Kempingezünk! Hadriánus fala (első nap)

Ö

Úgy terveztük, hogy a szabadságunkat kempingezéssel töltjük. Az eredeti terv az észak Angliában New Castle upon Tyne-től Bownes-on-Solway-ig az egyik tengerparttól a másikig mintegy 131 km hosszan végignyúló római kőfal mellett túrázunk.

Hadriánus császár Britannia Provincia határára építette a falat szakaszonként erődítményekkel. A fal eredeti állapotában négy és fél méter magas és három méter széles volt. Mielőtt a világörökség része lett az évszázadok során építkezésekre hordták el a köveket így mára sajnos kevés olyan része maradt mely nagyjából épnek mondható. A nagyvárosból induló túraútvonalat sokan végigjárják gyalog vagy kerékpárral. A különbözö pontokon lévő bélyegzőkkel egy kis füzetben igazolni lehet, hogy ott jártál.
A kőfal igen komoly üzleti bevételt jelent a túraútvonal mellett kiépített kempingeknek múzeumoknak parkolóknak és különféle szálláslehetőségeknek, mert évente jelentős mennyiségű bel- és külföldi turista vág neki az útnak.

Tehát mi is azt terveztük, hogy New Castle-ben hagyjuk valahol az autónkat ahol egy hétre kifizetnénk a parkolást és úgy indulnánk hátizsákkal, sátorral és a két városi lányunkkal a nagy kalandra. Sajnos itt dőlt meg a terv első része, mert olyan horror összegeket tüntettek fel a biztonságos helyeken lévő hosszútávú parkolókban (10-15£/nap), hogy abból három napig vígan elkempingeztünk volna.
Akkor azt gondoltuk, hogy oké, visszük a cuccokat autóval az első kempingig majd egy szakaszt végigjárva visszatérünk és megyünk a következő kempingbe. Igy a sok cuccot sem kell folyton cipelni.
Hajnalban indultunk Torquay-ból és kettő körül értünk New Castle-be. A kisautónk full tele tankolva kb.40 font, 425 mérföldet tettünk meg és még maradt benzinünk! Ennél olcsóbban még nem utaztunk ennyit négy keréken. A vége felé kigyulladt a motorhibát jelző lámpa, ekkor picit megszeppentünk de amikor lehült a motor és megitattunk vele egy flakon friss olajat akkor már nem jelzett problémát.
A kiinduló pontnál beszereztük a bélyegzős füzetet megtekintettük a pici darabot ami  falból megmaradt és a városközpontba gurultunk.

New Castle-t nem zártuk a szivünkbe, mint megannyi várost ahol eddig megfordultunk. És ez nem írható a rossz idő kontójára mert ugyan hüvös volt, az ég szürke és esett az eső, de úgy érzem napsütésben sem szerettük volna. Nem volt átlátható a közlekedés a házak pedig szinte feketék voltak a koromtól. Egy parkolóházban megálltunk, mert még be kellett szereznünk néhány dolgot és éhesek is voltunk.
Mire ezekkel végeztünk már késő délután volt igy megkerestük az első állomásunkat a Wellhouse Farmon ami Corbridge és Hexham között van. A kempingbe érve érdeklődtünk az ott lévőktől, hogy hol találjuk a tulajdonost, de azt mondták, hogy nyugodtan sátorozzunk le valahol és majd este jön és beszedi a pénzt.

Az eső még mindíg picit szemerkélt de már nem volt olyan sötét az ég. Kerestünk egy helyet és felvertük az új sátrunkat viszonylag elég gyorsan. A lányok nagyon élvezték hogy kuckójuk van és hálózsákban fognak aludni

A kis kemping gázfőzőn konzerv lencsefőzeléket melegítettem (Szulának gluténmentest kaptunk) és megvacsoráztunk. Úgy döntöttünk ma még nem fontos a zuhanyozás, majd a következő kempingbe. Zuhanyzó és Wc volt de nem volt a legbizalomgerjesztőbb.

Sétáltam egyet a zöldterület mellett elhúzódó búza vagy rozs vagy nemtudom milyen kalászok között a csapáson és élveztem az első kempingezős esténk hangulatát. A lányok még sokáig susmorogtak a kuckójukban amikor Tibi már javában húzta a lóbőrt. A föld a hálózsák alatti polifoamtól sem lett puha pihe ágy de azért elaludtam én is.

1. Már hiányoltalak, de akkor most már tudom miért nem voltál. Izgalmasnak ígérkezik a kirándulás. A sátorozás pedig egy külön élmény kategória.