2016. augusztus 25., csütörtök

Szeretem ezt a környéket

A defekt már a múlté, ma korán keltem és legurultam a még szinte ébredezõ városba, végig a tengerparti úton, majd át a következõ városba Paigntonba. Korán reggel még a központban ott vannak a nyomai a tegnap esti buliknak, de már szorgos kezek, munkagépek tisztogatják a járdákat, szedik a szemetet, locsolják a virágokat, hogy az itt nyaralók mire felébrednek és egy jó "english breakfast" után a nyakukba veszik a riviérát már minden makulátlan tiszta és élvezhetõ legyen. Apály van. A tengerpartokat traktorok tisztogatják, gereblyézik simává. Jó ránézni. A kutyatappancsok már ezen a korai órán nyomot hagynak a homokban. Õket követik a gyerekek, strandozók, s majd épülnek az óriási homokvárak. Majd "sandyman" is megérkezik és hatalmas feliratokkal és motívumokkal rajzolja tele a strandot. Majd dél körül itt van újra a dagály és rendet teremt, visszaküldi a napozókat a lépcsõkhöz. Majd este...újra lejöhettek.
A most még üres kávézók és éttermek terasza hamarosan zsúfolásig telik, megtöltve a levegõt a frissen fõtt kávé és a fish&chips illatával, ami odavonzza a sirályokat, hátha leesik egy egy krumpliszem nekik is. A Paignton-i parton a  szines kis strand házakon látszik az árnyékom ahogy végig gurulok az úton. Néhány bringással, futóval, kutyással találkozom. A kikötõben mossák a kis halászhajót, a kirándulóhajónak szerelik a motorját. A kisebb hajók a belsõ kikötõben kissé féloldalasan az alig vízben várják a dagályt. Még csak fél nyolc, de már melegen süt a nap. A kikötõ másik oldalán már hajnal óta megy a munka a kis halfeldolgozó üzemben.

Egy picit leülök itt és hallgatom a reggeli zajokat. Visszafelé már népesebb a part, a tengerparti út, az angol riviérán elindul az élet.

1. Nem tudom hogy kerültetek pont ide, de csodás! És ahogy leírod, én is ott voltam veled, ha csak gondolatban is, de még is! Jó volt! Köszi!

1. En koszonom h elolvastad :) A hugomnak koszonheto h idekerultunk. O mar evek ota Londonban elt a parjaval es amikor megszuletett az elso kislanyuk akkor ugy dontottek h eleg a nagyvarosbol, jo lenne egy kellemes hely ahol fel lehet nyugisan nevelni a kicsit. Veletlenul akadtak a helyre es amikor lekoltoztek akkor elkuldtek a kepeket es azonnal beleszerettunk a helybe. Mi a rakovetkezo evben indultunk ide.

2. Megértem a szerelmet első látásra. Tényleg csodaszép!