2012. augusztus 21., kedd

Sütigyár 2

A mai nap messze nem volt olyan brutális mint a tegnapi. Reggel még cipőt is kaptam, hogy ne csúszkáljak a sajátomban. Az emberek kedvesen köszöntöttek minket, és még a konyha felmosására is jutott időm :)) Tibinek mondták, hogy én vagyok eddig a legjobb helyettesítő, mert eddig mindíg iszonyatosan elúszott mindenki a munkával, én meg próbálok lépést tartani a többiekkel. Ma volt időm legalább néha kinézni a konyhából, sőt még ebédidőben is kimentem. Az ebédlőasztalon sütivégek voltak csoki díszítéssel :) mmmmm, nagyon finom volt. Mindenki nagyon rendes, örültek, hogy visszajöttem és kérdezték, hogy jövök holnap is? Holnap nem megyek mert megyek a national insurance number-t intézni Plimouth-ba. Röviden NI number, ez olyan adószám féle,erre szüksége van minden Angliában dolgozni akaró embernek. Amikor megérkezünk 24 órán belül be kell jelentkezni egy telefonszámon, ahol adnak egy időpontot és egy helyet ahová mehetünk interjúra. Nekem holnapra adták meg az interjú időpontját. Megkérdezik majd, hogy honnan jöttem, mit akarok itt csinálni, kivel vagyok stb. Persze ők is mindent tudnak, a telefonon lekért adatok alapján mindent lekérnek Magyarországról, csak kíváncsiak, hogy Te ugyanazt mondod-e :) Amíg nincs NI number is lehet munkát vállalni, csak több adót vonnak le a fizetésből. Ha megvan a szám akkor bemutatod a munkahelyeden, vagy a munkaközvetítőnél aki kiközvetít ide-oda, és visszamenőleg is a levont adót visszakapod. Ez jó dolog szerintem. Nem sumákolják el a pénzt. Angliában van egy mondás: "Ami jár, az jár", ami azt jelenti, hogy ha Te becsületesen dolgozol, bevallod amit kapsz érte, adózol stb. akkor az állam is a neked járó támogatásokat, térítéseket becsületesen küldi. Ha már heti 30 órát dolgozol, vagy a férjeddel/feleségeddel együtt hetente 30 órát dolgoztok, akkor igényelhetsz lakbértámogatást, a gyerekek után is lehet támogatást kérni, amit addig kaphatsz, amíg a fizetésed eléri az X főre jutó normális, élhető szintet. Utána nem... A családi pótlékot viszont itt is meg lehet igényelni, de akkor az otthonit le kell mondani. Ez néhány hónap amíg leadminisztrálják, viszont utána visszamenőleg megkapod ami neked jár. Mi kiszámoltuk, hogy ha minimálbérben dolgozunk, ami most 6,08/óra, akkor kacagva kifizetünk albérletet, kaját, rezsit. Hol tudnánk ezt otthon megcsinálni? Tehát holnap megyek interjúra. Mariann férje, Balázs felajánlotta, hogy eljön velem (Tibi dolgozni fog) mert nem egyszerű megtalálni Plimouth-ban az irodát, és még elég járatlan vagyok arrafelé :) és még esetleg tolmácsként is segít, ha valamire nem tudnék válaszolni. Egyébként egyre több egyszerű mondatot tudok mondani, igaz hogy nem mindíg sikerül a múlt/jelen/jövő időt  azonnal mondani, de így is megértik. Egyetlen bajom csak a mai nappal, hogy a könyékig érő nedves gumikesztyűnek, és a vegyszereknek köszönhetően tiszta kiütés lett a karom, és elég randa..:( Még nem találtam ki, milyen krémet vegyek rá. Egyébként itt minden áruházban, drogériában lehet kapni gyógyszereket, krémeket, lázcsillapítókat stb. De olyan sokféle van, hogy nem igazodom ki rajta. Az egyetlen bánatom viszont, hogy homeopátiás szereket nem találtam, bár itt nem csinálnak nagy dolgot a betegségekből, néha rémisztően le vannak vetkőztetve a gyerekek, amikor én már pulcsit, kabátot adok rájuk, akkor még kisbabákat tologatnak mezítláb, ujjatlan pólóban :P Vikivel elneveztük őket lilalábúaknak, így ha felnőnek teljesen immunisak lesznek a betegségekre. Sokszor látunk igencsak nyáriasan öltözött embereket, amikor fúj a szél, esik az eső brrrrrr, ilyenkor megjegyezzük halkan: na ez is lila lábbal született...

2 megjegyzés:

  1. A második napod már elég pozitívan hangzik, viszont ez az interjú nekem félelmetesnek tűnik. :)) Hogy zajlik egy ilyen?! Az én fejemben a filmekben látott vallatásos jelenetek pörögnek... A gumikesztyűre meg van egy teljesen egyszerű megoldás, ha még lesz ilyen kesztyűs-vizes melód, ha gondolod, próbáld ki. Nekünk a kórházban bevált. Most már persze nem jó, mert már megvannak a kiütések, de megelőzésnek tökéletes. Vegyél sima vazelint és vékonyan kendd be a karod a kesztyű alatt. A tenyered meg az ujjaid ne, mert akkor csúszkál a kezeden a kesztyű, csak az alkarod. A vazelint nem szívja be a bőröd, lesz egy víztaszító réteg rajta, amitől nem pattog ki. És nem utolsó sorban eszméletlenül ápolja a bőrt. :) Olyan puha lesz utána, mint a baba popsija. :)

    - Lizzy -

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi a jótanácsot! Mivel jövőhéten is itt dolgozom, kipróbálom. És persze egy saját kesztyűt is vettem! Az interjú egy természetes dolog itt. Inkább az érdekli őket, hogy Te mennyire szeretnéd ezt az állást. Egyébként minden esetben nagyon kedvesek, de tényleg! Holnap megyek és megpályázok egy room attendant (szobalány) állást, ami kb.7 fontot fizet óránként és 9-14.30 van. Nem lenne rossz...

      Törlés