2013. január 23., szerda

Eső, hó és Banderas...


Ez a kimondottan depresszív idő : esős, hideg, szürke, nyálkás, pocsolyás..., az embert arra készteti, hogy maradjon otthon, takarózzon be és igyon forró teát. Ehhez képest kész rohanás az életem, függetlenül attól, hogy nem dolgozom.  Ma második alkalommal mentem angolra. Most egy picit jobban részt tudtam venni az órában mint előzőleg. Néhányan hiányoztak, és a "padtársam" a spanyol Eleina is késve érkezett, szegény mint egy ázott veréb úgy nézett ki, ugyanis szakadt az eső. Az előző órán feladott leckét miszerint mindenki írjon le egy receptet egy ételről amit a napokban készített, egyenként felolvastuk. Én a brassói apró pecsenye receptjét írtam le, és nem volt rossz nyelvtanilag. Legalábbis nem kellett sokat javítgatni a tanárnőnek. Mivel csoportos munka is volt, Eleinával dolgoztunk ki feladatokat. Nagyon kedves lány egyébként, közvetlen, barátságos és mindig nevet (ezért szeretem jobban a spanyolokat mint a lengyeleket :P ) Érdekesen beszél angolul, de sokkal többet tud mint én. Gyorsan eltelt a két óra és kevésbé éreztem magam bénának mint a múltkor (de azért egy picit igen...) Eleináról eszembe jutott az egyik kedvenc szinészem Antonio Banderas, amikor a Friderikusz Show-ban egy szintén kedvenc költőmtől József Attilától spanyolul elszavalta a "Tiszta szívvel" c. verset, nem lehetett elfelejteni sem az előadást, sem azt, hogy még spanyolul is milyen ütősen jó volt ez a vers. Érdemes meghallgatni:




Néhány napja kinéztünk egy másik házat, amit az egyik ingatlan közvetítő küldött nekünk. Az email-re azonnal válaszolva kértük, hogy megnézhessük. Az ingatlanos hölgyet felhívtuk miután nem kaptunk választ a levélre, ő pedig megígérte, hogy hamarosan visszahív egy időpont egyeztetésre. Nem hívott. Ma újra felhívtuk de nem vele hanem egy kollégájával beszéltünk aki azonnal nézett holnapra egy időpontot. Ma azért elmentünk a környéket megnézni, de nem nagyon tetszett. Persze lehet, hogy a saras, havas táj és a szürke égbolt rásegített a negatív véleményünkhöz. Holnap azért még adunk egy esélyt, de ha már így indul valami, akkor nem sok jót jósolok. Várjuk az igazit...
Ma voltam egy hotelbe leadni a jelentkezésem! Tegnap olvastam a neten, hogy szobalányt keresnek és ma odamentünk Tibivel, hogy kitöltsek egy jelentkezési lapot. Nem sok, csupán három órás munka lenne naponta 6 napon keresztül, de jövő januárig biztos állás lenne... A hotel egyelőre zárva volt, felújítás alatt. Új szőnyegek, bútorok, friss festék szag. Két hölgy fogadott, és egy jelentkezési lapot kellett kitöltenem. Itt az ember címétől kezdve a családi állapotáig bezárólag mindenféle kérdéseket feltesznek, szállodája válogatja, hogy mire kíváncsiak. Mondjuk itt lehet, hogy elszúrtam egy kérdést, ami arra vonatkozott, hogy tervezek-e jövő januárig(!) szabadságot...? Hát, én hülye meg őszintén beírtam, hogy igen, júliusban. De lehet, hogy nem kellett volna, mert lehet hogy így a kukában landol a papírom, mert nyáron van a szállodákban a legnagyobb forgalom. De ha odaírom, hogy nem tervezek és nyáron meg szólok, hogy mennék? Akkor meg a fejemre olvashatják, hogy úgy jelentkeztem, hogy nem megyek szabadságra. Szóval meg kellene tanulnom mindig azt írni amit olvasni szeretnének. 44 évesen még naivan hiszek abban, hogy ha őszinte vagyok egy állásinterjún vagy jelentkezésnél akkor azt a javamra írják. Mondjuk lehet, hogy igen, emberileg. De mint munkaadók, már más szemmel nézik a dolgokat. Bár egyszer már bejött, 2006-ban amikor már a hócipőm tele volt az állásinterjúkkal, tesztekkel és az elutasításokkal, úgy döntöttem feladok egy hirdetést, hogy három gyerekem van, vidéken élek de szeretnék dolgozni, ezt és ezt tudom, ha valakinek kellek akkor hívjon. Szinte poénnak vettem a dolgot amikor feladtam az expresszbe a hirdetést, és nem számítottam tömeges megkeresésre. De mégis megkeresett egy kis cég tulajdonosa, aki állást ajánlott. -Nem kapkodnak maga után ugye? - ez volt az első kérdése. Hat évig dolgoztam náluk. Szóval néha az őszinteség is lehet nyerő egy állás megpályázásánál. Ebben reménykedem. De ha nem így van akkor is jön a szezon és a temérdek szállodából az egyikbe csak felvesznek.

1 megjegyzés:

  1. Igazad van, hogy megirtad, nyilvan mindenki tervez szabadsagot az alatt az egy ev alatt amire alkalmazzak:)
    Amugy meg ne szomorkodj, ha nem vesznek fel, az nem amiatt lesz, hogy nem vagy eleg jo, csak eppen valaki mas jobban beleillett az elkepzeleseikbe:)
    En is abban remenykedem, hogy a rengeteg szallodabol valamelyikben csak lesz szamomra is hely, ha mashol nem is!
    A sutigyarban mifele munkak vannak?

    VálaszTörlés