2013. január 27., vasárnap

Dartmouth a mesés kisváros

Tegnap az egy héten át tartó ködös, szürke idő után végre gyönyörűen kisütött a nap! Szula és Tibi reggel elmentek a szokásos hétvégi újságkihordást elintézni, ami Szula munkája néhány hete. Aztán menni akartunk, csak nem tudtuk hová? A bőség zavarában szenvedtünk mert bárhová is megyünk, valószínűleg nagyon szép hely lesz, de túl messzire sem akartunk menni, mert Aisa mostanában rosszul lesz az autóban és nem akartuk kínozni hosszú mérföldeken keresztül egy zacskóval a kezében. Végül úgy döntöttünk,hogy a néhány mérföldre lévő Dartmouth-ba megyünk, ott még úgy sem voltunk. A nálunk egy hónapig állomásozó ismerőseink az ottani halgyárban dolgoznak de ennyit tudtunk róla és slussz. Húsz perc alatt ott voltunk, vagyis a Dartmouth-i komp lejárójánál, ami nagy izgalmat okozott az autóban, hiszen komppal és autóval egyszerre utoljára Tihanynál utaztunk, és a gyerekek szerintem már alig emlékeznek rá. 8 Fontért retúr jegyet vehettünk, de már a kompról láttuk, hogy gyönyörű ez a kis város, igazi régi, több száz éves épületekkel. Leparkoltunk a fő téren majd elindultunk felfedezni a környéket. Most beszéljenek a képek inkább.
Felirat hozzáadása

A kompról színes babaházaknak tűntek az épületek

Balra a helyi vizimentők járják a várost és támogatókat, adományokat gyűjtenek

jahh, igen :) a templom...

Ez a kisváros a művészek, kreatívkodni vágyók kincsestára, tele van ilyen és hasonló boltokkal

ohhhh.....hajó!

Paul Barclay illusztrátor művész boltja előtt

És a boltban személyesen a művész fogad minket :) Megkérdezte, hová valósiak vagyunk." Ó Budapest! Van egy belga rokonom akinek Budán van háza! "  Még eligazitott minket, hogy feltétlenül látogassuk meg Slapton tengerparti részt

""
Csodálatos "hajós" kiegészítők,  Tibi azt sem tudta, hova nézzen :) (meg van oldva a szülinap, karácsony neki ) Kár hogy egy párna 80 font (!)

Ennek a gyönyörű régi háznak az érdekessége, hogy este találtunk benne kiadó penthouse lakást, ami csodálatos!

Ez a kis szekreter kellene nekem... (ha nem így hívják akkor is :P )

Az utca a nevével ellentétben nagyon is szép volt :)

Nyitott piac

És felbukkant a szűk útról a tenger...

tényleg nagyon szűk utak, és itt szembejövő forgalom is van !

apró kavicsos part, épp apály volt. Amikor kinézelődtük magunkat, köveket kezdtünk gyűjteni

Megtaláltam a következő otthonunk háztábláját! (bár Tibi sziklakertbe akarja tenni)

Igazi "shell" kagyló!
A tengerparthoz levezető útról videót is készítettem, a következő bejegyzésemben felteszem.