2013. január 17., csütörtök

Angol tanfolyam

Tizen vagyunk egy csoportban: hét lengyel, egy szlovák, egy spanyol és jómagam. A tanárnő egy igen attraktív harmincas csinos nő. Debbynek hívják. Az első fél órában úgy éreztem engem nem jó csoportba tettek, mert mindenki tök jól beszél a tanárnővel angolul én meg egy kukkot sem értek az egészből... Aztán a következő fél órában is így éreztem..., hogy béna vagyok. És jó lenne, ha sok más bénával együtt járhatnák és bénáznánk együtt... makognánk és nem értenénk semmit... De sajnos ez nem így van. Egyedül vagyok béna, és próbálok figyelni, hogy egy két szóból megértsem, hogy miről is van szó. A táblától néhány méterre ülök. Debby kék markerrel ír a fehér táblára, először nagy betükkel, aztán egy kisebb és kisebb lesz. Mintha csak egy rejtett látásvizsgálat lenne angolóra közben. Többen fel is teszik a szemüveget. Én is feltenném, de nincs. Magyarországon hagytam. Ugyan csak vezetéshez használtam, este, de most jól jönne... Szóval a bénaságom terjed, egyre terjed. Kioszt egy két oldalas papírt, amelyen kérdések vannak és le kell írni az előző fél órában tanultak alapján a saját kis kútfőnkből szerkesztett mondatokat. Még szerencse, hogy nálam van a karácsonyra kapott BlackBerry, amire letöltöttem egy szótár programot. Így a nemtudom szavakat lefordítom. Lassan haladok, a tanárnő mindenki válla fölött bekukucskálva próbál segíteni, olvasgat. Én drukkolok, hogy mire fölém ér, legalább a második mondatomnál tartsak. Kínkeservesen odabiggyesztek néhány szót. Mosolyogva elmagyarázza, hogy melyik nem illik a mondatba. Mire továbbmegy már kezdek az élénkvörös szinemből átváltani normálisra. Amikor mindenki készen van, sorban megkéri a tanulókat, hogy írják fel a saját mondatukat a táblára. Kiszámolom, hogy a negyedik leszek, tehát a negyedik mondatom kell felírni...Na az pont jó béna lett, de szerencsére a második mondatnál engem hív. Próbálok viccesen visszakozni, hogy "neeem, én még nagyon kezdő vagyok, ne hívjon " de ő kedvesen de annál határozottabban kér és persze megyek és írok. Megdicsér, hogy milyen jó! Persze tudom, hogy ezt így kell csinálni, hogy az a szerencsétlen zöldfülű - ebben az esetben én - kicsit felengedjen, ne görcsöljön, legyen sikerélménye. Hát nincs sok...
Jövő hétre egy receptet kell írnom egy ételről amit én készítettem el, ez a házi feladat.

4 megjegyzés:

  1. Hááát nem irigyelek!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon nehez megmondani, mi jobb, gyengebb csoportban eroskent, vagy egy erosebben leggyengebbkent:)
    Kivulallokent azt mondanam, jo ez igy, ha valaban jobbak a tobbiek, huznak majd magukkal, mig ha a tobbi csak makogna, te nem haladnal semerre, es ugy erezned, vesztegeted az idodet.
    (En mindkettot probaltam, a masodik tanfolyamot felbe is hagytam, mert hetekig a folyamatos multat vettuk:)
    Csak ne add fel, az a legfontosabb!
    Nincs olyan magyar baratod, aki mar jol tud angolul, es beszelgetne veled? vagy a lanyok?

    VálaszTörlés
  3. Egyetértek az előttem felszólalóval. :)) Szóval igen, elhiszem, hogy nem kellemes - ahogy te mondod - "makogni" a többiek között, de tényleg húznak magukkal. Próbálj meg olvasni angolul. Valamit, ami érdekel. Én is úgy tanultam meg, nagyon szeretem a Gyűrűk Urát és rengeteg rajongók által írt sztori van a neten és voltak közöttük olyan érdekesek, hogy azt mondtam, hogy ha beledöglök is elolvasom. :)) Szótárral a kezemben kezdtem, nagyon lassan ment, de aztán a harmadiknál szépen lassan rájöttem, hogy már nem kell belenéznem. Sokat segített, hidd el. Úgyhogy keress valami olyan témát, ami nagyon érdekel, amit szeretsz, és keress hozzá olvasnivalót.

    VálaszTörlés