2024. április 11., csütörtök

Olenka nem megy a Lírába...

 Megnyertem egy regénypályázatot. Még tavaly októberben küldtem el Olenka c. regényem ami az ukrán háború kezdetén játszódik, Olenka a hétéves kislány történetét mesélem el, aki egy tragikus kezdet után hogy kerül távol szeretteitől, majd kalandos útját , amikor új segítőkre, barátokra találva

jut el egy biztonságosabb világba. Ez egy fikció, bár van valóságalapja, az orosz invázió, a hely illetve néhány adat és történet amely valóban megtörtént a menekülők elbeszélése szerint. Most kaptam a hírt, hogy 125 versenyző közül azon öt szerencsés kiválasztott közé kerültem, akiknek e-könyvet készítenek a regényéből. A levélben egy kedvezményes kinyomtatási lehetőséget is felajánlottak, 100 példány esetén kiajánlják a Líra könyvesboltokba. Úgy megörültem! Végre ott lehet néhány könyvesboltban az egyik munkám. Az ám, de gyorsan lehűtött amikor kérdésemre, hogy ez hogy működik, ha valaki nem él Magyarországon, azt válaszolták, hogy háááát, hogy mindenképp számlaképesnek kell lennem :/ pláne ha nyomtatják a könyvet mivel a Lírával kell közvetlenül szerződnöm. És, hogy keressek valakit, egy rokont talán, akihez elküldhetik a könyveim és onnan rendelhetik meg a boltok aztán... :/ Ha számlaképes akarok lenni, akkor a NAV-nál kell egy egyéni adószámot kérnem. Na, hát pont ezt nem fogom megtenni, pláne innen nem is lehetne ezt elintézni, de nem is akarnám. Ezelőtt két magánkiadóval is volt dolgom, de mindkettő meg tudta oldani a csekélyke bevétel átutalását a számlámra, nem kellett számlát adnom az összegről. A kiadó azt is elmondta, hogy ha nem tudom megoldani, akkor az e-könyvől származó bevételt náluk is beforgathatom, pl. a pályázati díjak, vagy előfizetés formájában stb. Eléggé elkeseredtem. Talán az e-könyvet meggondolom, mert tudom, hogy nagyon minimális összeg lenne ha egyáltalán lenne valami, ami befolyna a kiadó online felületén árusított könyvért. De a nyomtatott könyv nem fog eljutni a Líra boltjaiba, amit igazán sajnálok. Még azt sem bánnám, ha nem fizetnének érte semmi, csak ott legyen a polcon, valaki kézbe vehesse, elolvassa. De a kinyomtatott példányok raktározására nem lenne lehetőség innen.Miért nem lehet szerződést kötni a Lírával és azonnal oda kerülnének a nyomtatott könyvek? Sajnálom, mert szerintem tényleg jó kis történet. 


4 megjegyzés:

  1. Szia... A rokon itt van... Hogy tudnék segíteni? Olenkát imádom. Megköszöntem már? Ültőhelyben olvastam ki. Unokatesó, Teri.

    VálaszTörlés
  2. Gratulálunk, veled örülünk az első díjnak. Sipos Éva

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi szépen! Drágák vagytok 🙂 Akkor lennék igazán boldog ha el is olvasnátok a könyvet!❤️

      Törlés