2022. június 9., csütörtök

Cosmo Classic 5. Piombino

 Hát ez az a nap mikor nem szállunk partra. Éjjel felébredtem hogy szinte száguld a hajónk, a sötét tengerben fehér habokat hasítottunk, a hold már alacsonyan járt. Gyorsan csináltam egy gyors videót olyan szép volt ez a látvány. Sietségünk oka az volt, hogy időbe a piombinoi kikötőbe érjünk és tekintve, hogy este másfél órás késéssel indultunk, indokolt volt a teljes gőz. Amikor az utasok elhagyják a hajót a boarding pass-szal lépnek ki és ugyanezzel kell belépni. Két utas vagy nem ért vissza vagy valamilyen okból elmaradt a beregisztrálás. Gondolom emiatt indultunk később. A napfelkeltét viszont nem mulasztottuk el ma, időben keltünk. Egy picit imbolygott alattunk a hajó de csöppet sem volt kellemetlen és egy idő után már nem is éreztük. Hétkor reggeliztünk. Jól esett a személyzet figyelmessége. Tibi kakaót szeret  inni de ez itt nem általános. Így kértem és kaptam is az ezelőtti napokban de tegnap nem találtak. Később amikor napoztunk odajött az egyik felszolgáló és szólt hogy holnap nem felejtik el a kakaót. Ma ahogy megjelentünk az étteremben máris a kezembe adták a Nesquick tasakocskát. Közel hatszáz ember nyaral a hajón és fordul meg az étteremben, hogy mégis oda tudnak figyelni egy-egy extra kívánságra az figyelemreméltó. 


Reggeli után kijöttünk a pool deckre és jakuzziztunk én úszkáltam is kicsit. 

Tibi lepihent ebédig én pedig kiültem és hallgattam a délelőtti játékokat. A bingó és a kvíz mindennapos, az óriási kijelzőn naponta jelentkezik a társaság igazgatója és társával egy kis reggeli showműsor keretében elmondja milyen programok várhatóak a nap folyamán. 

A mindennapi kvízben még egy magyar kérdés is volt! Melyik a fő fűszere a magyar gulyásnak? A tizenöt kérdésből ebben az egyben teljesen biztos voltam 😂








Ebéd után a negyedik szinten lévő bár egyik vendégmarasztaló kanapéjába süppedve halk zenét hallgattuk úgy két órán keresztül el-elbóbiskolva,  majd újra felmentünk a mozgalmasabb pool deckre és scone-t ettünk clotted cream-mel és  dzsemmel. Tibi fotót is készített róla a következő felirattal: alul a krém felül a dzsem 😂 Köztudomású, hogy a Devoniak és a Cornishok (Devon megye és Cornwall megye Dél Angliában) között folyó évszázados ellentétre utalt miszerint Devonban alul a krém  fölül a dzsem Cornwallban pedig fordítva. Számomra a  devoni tűnik kézenfekvőnek hiszen fordítva olyan mintha a lekváros kenyeret vajjal próbálnám megkenni. Ilyen mélyen szántó gondolatokkal fogyasztottuk el az afternoon tea jellegzetes ételét. Ezután azt is megbeszéltük hogy most milyen nehéz a sorsunk 😂 Két kör séta  a felső fedélzeten a futópályán (4 kör egy mérföld) majd leheveredtünk a hajó orrában mert delfineket akartam látni. Nem láttam.



Este megkaptuk a holnapi itinert. Villefranch-ban horgonyoz majd a

hajó és csónakokkal viszik ki az embereket. Onnan villamossal lehet eljutni Monacóba azt mondják. Tibi nagyon szeretne kimenni úgyhogy reggeli után indulunk.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése