2020. március 19., csütörtök

Koronavírus mizéria 3.

Hajnali ötkor felébredtem, Tibi már a telefonját nyomkodta. Azt mondta, Szuláért kell mennie szombaton, mert az egyetem hazahívja őket. Tegnap este már láttam egy cikket arról, hogy megpróbálják rövid időn belül a világból mindenhonnan hazahozni az angol állampolgárokat. Gondoltam, majd később biztos a diákokat is hazahozzák. De ez gyors volt, mondhatom. Szula el volt keseredve, és őszintén szólva jelenleg ott ahol ő van, sokkal biztonságosabb mint hazajönni ide.  Az utazás alatt is fertőződhet és majd itt is, hiszen itt még csak most kezdődik az ami már Dél-Koreában lassan kezd lecsengeni. A másik oldal viszont, ki tudja, hogy júniusban haza tudna e jönni? Ki garantálja, hogy akkor be lehet majd utazni? Mi lenne vele, ha ott ragadna? Egyik szemem sír a másik meg nevet. Felmerül viszont, ha hazajön, el kell e izolálnia magát a külvilágtól? Tesztelik e őket mikor hazatérnek? Ha neki kell, akkor nekünk is? Nekem van egy hét szabadságom a jövő héten, de elvileg két hét szükséges. Debi azon gondolkozik, hogy ha hazajön a testvére akkor két hétre Dan anyukájához költöznek, hogy a munkahelyén megengedjék, hogy bejárjon. A repülőjegy már megvan, szombaton Tibinek el kell intéznie, hogy kettőre a Heathrow repülőtérre érjen. Én jelenleg a félig teli pohár aspektusából nézem a dolgot, legalábbis azt már tudom, mi lesz szombaton az ebéd :D

Aisa is el van keseredve, hiszen Boris J. tegnap esti bejelentése alapján holnap bezárják az iskolákat, egészen a következő év elejéig. Ami azt jelenti, hogy nem lesz GCSE, hanem az egész évi eredményei alapján illetve az elővizsgák eredményeit figyelembevéve fogják őket értékelni. Azt mondja, ez nem igazság, hiszen öt év munkája van ebben a GCSE-ben és most elveszik tőlük azt a sikerélményt, ami ezt az öt évet megkoronázza. Mondtam neki, hogy az elővizsgákon is keményen dolgozott, emlékszem  ugyanúgy stresszelt akárha GCSE lenne, és szerintem tök hülyeség öt év munkáját egy vizsgán learatni, hiszen akkor épp lehet az ember rossz passzban, fájhat a feje, az ájulásig stresszelhet (esélyes nála), és annak az egy vizsganapnak a végeredményét cipelheti magával egész életében mindenhová. Ma kiderül minden, hogy milyen lett az elővizsgák eredménye. Szeptembertől sixth form-ra fog járni két évig, hogy az egyetemre jelentkezhessen. A másik ami miatt elkeseredett, hogy a prom is elmarad (szalagavató bál), ami itt egy nagyon fontos esemény a diákoknál. Persze szép ruhák, drága autók, de egy korszak lezárását jelenti, amit a vizsgák után boldogan, felszabadultan élhetnek meg. Ez most elmarad a vírus miatt. Aisa nem egy bálkirálynő típus, de már hónapok óta tervezi, hogy milyen stílusú ruhát hordana (legutóbb már horgolni akart magának), de vannak sokan akik már megvették maguknak a drága ruhákat, ami sok esetben több száz font, és most vagy elteszik jobb napokra vagy visszaküldik (ha visszaveszik) ahonnan vették.

Ma kutyaséta után zöldségvásárló körútra indultam, és mivel Szula hazajön néhány gluténmentes élelmiszert beszerezni. Persze a GF polcok is üresek, találtam egy csomag lisztet, kukoricapelyhet, de ki van fosztva minden. A kedvenc utcámban (Fore street) a kis zöldségesnél vettem néhány kiló krumplit meg zöldségeket, almát hogy ha nagyon muszáj, hát ne kelljen bejárni a várost, mert épp zöldséglevest vagy krumplifőzeléket akarok csinálni. Van itthon egy maszk, még Szula hagyta itt, azt felvettem és abban mentem be a boltokba. Mondanom se kell, úgy néztek rám mint egy UFO-ra, pedig itt tényleg nem nézik meg az embert, ha furcsán néz ki. A boltban háromszor is visszakérdezett a nő, hogy mennyiért akarom feltölteni a villanykártyát, pedig elég érthetően beszéltem, de hát nem látta a számat :D. Senki máson nem láttam maszkot, kivéve egy idős bácsi sálat kötött az arca elé a zöldségesnél. Különös, hogy pánikvásárlás van de annyira nem fogják fel a súlyát a dolognak, hogy azt mondják, felveszek egy maszkot, nehogy elkapjam a kórságot. De ettől függetlenül sehol nem kapni maszkot, még a barkács áruházakból is eltűntek a porvédő maszkok. Ez van, holnap talán jobb lesz...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése