2020. március 17., kedd

Koronavírus mizéria 1.

Miután egy hétig lehülyéztem a kollégáim akik begyűjtötték a tartós élelmiszert és természetesen a WC papírt, Tibi hajnalban, mikor dolgozni vittem a depóba, felhívta a figyelmem, hogy nem ártana nekünk is beszerezni ezt azt, mert könnyen előfordulhat, hogy néhány hétre bezárnak a boltok vagy csak korlátozott nyitvatartásuk lesz. Forgattam a szemem, de ha már ő mondja, akkor lehet benne igazság.  Délután meglátogattam a Lidl-t és az ASDA-t (ami itt hasonló volumenű hipermarket mint otthon pl. az Interspar). Sikerült a két boltban összesen egy doboz sót vennem, sőt az ASDA-ba választhattam két darab, a polcon magát kellető nagyszemű és  finomsó között. A tészták, szószok, tojás, tej, liszt, cukor polcok üresen árválkodtak. Eltűntek a fagyasztott zöldségek, a krumpli és a a mindenféle halmazállapotú szappanok is. Ugyanez a Tesco Express-ben, ahol naponta vásárolok. Sikerült találnom a szószos polcon eldugva két nagy Dolmio bolognai szószt, ennek megörültem. Mindegy, gondoltam, holnap szabadnapos vagyok és miután a kutyát megsétáltattam, kajavadászatra indulok.
Tibivel beugrottunk este a Zakopane nevű nemzetközi boltba, ahol szokott lenni magyar, lengyel, bolgár, román stb. áru. A vezetője egy kurd pasas. Vettünk tésztát, fagyasztott tököt, reggeliző pelyheket, füstölt húst (ki tudja mi lesz még húsvétkor), rizst, lisztet.
Debinek írtam, hogy ha tud, nézzen be a munkahelyéhez közeli Morrisons-ba, de azt mondta, tök üres. Azért sikerült WC papírt vennie, egy kis rizst, Taco Shells-eket és néhány doboz tojást. Aisa betegesen érzi magát azt mondja.
Dél-Koreában csökkenőben van a megbetegedések száma, Kínában is azt mondják minden jól megy. Olaszország vesztegzár alatt van, hamarosan a franciák is elesnek. Magyarországon bezárták az iskolákat és távoktatás van hétfőtől. Itt még zajlik az élet. Boris Johnson azt tanácsolta, hogy mindenki, aki teheti maradjon otthon. Erre magasról tojtak az állampolgárok. A kolléganőm férje taxisofőr, azt mondta, ilyen nagy forgalom vasárnap éjjel még nem volt. A kocsmák, éttermek, szórakozóhelyek csordultig voltak. Tibi naponta látja, hogy az idősek, akik a legveszélyeztetettebbek, vidáman jönnek mennek a buszokon. Közben a tévéből folyik folyamatosan az erről szóló viták a parlamentben, a reggeli műsorok csak erről szólnak. Kapjuk a jótanácsokat, jönnek az aggódó betelefonálók, s közben az utcákon, boltokban, iskolákban ugyanúgy folyik az élet tovább, mint eddig. A statisztikai adatok alapján arányaiban már többen haltak meg itt Angliában, (195O megbetegedő közül 71, mint Dél-Koreában, ahol 84OO megbetegedő közül 84 halállal végződő megbetegedés volt)
Folyt.köv.


A teljes listát ITT találjátok, napi szinten ellenőrizhetők az adatok, országok szerint lebontva.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése