2016. december 13., kedd

Lustálkodás, elmélkedés

Először is kalapot le a Google előtt. Igazából csak egy dal ami itt zümmög a fejemben mióta felkeltem, és fogalmam sincs mi a címe. Beirtam a keresőbe, hogy falalalala lala lala.... és úgy az ötödik lehetőségben kidobta a megoldást: 


Másodszor pedig szabadnapos vagyok és ilyen az ágyból a látkép a szobára:
Most lehet irigykedni, én meg majd szombat és vasárnap reggel fogok rátok amikor ti maradtok otthon én meg megyek a robotba...
A lányok elindultak az iskolába. Ma non-uniform day van és hálát adok az összes szentnek és az angol rendszernek, hogy ez csak maximum három négy alkalommal fordul elő egy évben mert ilyenkor jön a "most mit vegyek fel?" és a "múltkor is ez volt rajtam!" Persze a múltkor az két hónapja volt, de nem számít. Gondolom mind a hatszáz iskolás megjegyzi, hogy a másikon a múltkor mi volt... 
És most itt lustálkodom még vagy húsz percig. Tovább úgysem bírom ki, egyszerűen ilyen a természetem. Debiék még alszanak szerintem, ők csak tíz körül indulnak dolgozni. Töröm a fejem, mit is csináljak ma délelőtt ami szórakoztat és nem lakás takarítás....Szerencsére a karácsonyi ajándék vásárlást nyolcvan százalékban megoldottam, így erre nincs gondom. Egyébként is borzasztóan stresszel ez a dolog és az, hogy online meg tudtam oldani, óriási segítség. Annak örülök a legjobban, ha sikerül olyan dolgot találnom aminek valóban hasznát is veszik a többiek. Persze tudom, mindenki vagy telefont vagy laptopot...Tibi egy drónt szeretne...:)))) sok sok mosifej... De mindannyian tudjuk, hogy nem nyertünk a lottón, így be kell érniük kevésbé drága dolgokkal. Tegnap volt egy kis szívszélhűdésem, mert Debi kérte, hogy holnap vigyem le őt az Asda-ba, mert rendelt valamit Dannek. Csak úgy mellesleg megkérdeztem, hogy mit. Erre azt felelte, hogy egy meleg köntöst. Na ekkor ért az első bombatalálat. Majd folytatta, hogy megbeszélték, hogy mindketten köntöst vesznek!! Itt majdnem padlóra kerültem, és ő látva az arckifejezésem azonnal rájött, hogy ez a szerva már le van csapva. Mivel pont egy hete érkezett mindkettőjük köntöse, amit én rendeltem karácsonyra. És azt hittem ez csak nekem juthat eszembe! Most  aggódhatok, hogy tetszeni fog e nekik mert ha nem és ők jobbat vettek volna akkor szegények hordhatják anya béna köntösét, csak hogy meg ne sértsenek... És egyébként most meg oda a meglepetés...Azért szerencsére közös ajándékot is vettem nekik de ha ma beállítanak valami hasonlóval, akkor a hajam fogom tépni. Mindenesetre azt mondtam, hogy most már ne vegyenek maguknak a szobájukba semmit. Vagy legalább tájékoztassanak előre, hogy mire készülnek. 
Kicsit álmos is vagyok, mert nem sokat aludtam, vagyis aludtam de csupa hülye álmaim voltak. Ez azért volt, mert tegnap Szulával arról beszéltünk, hogy milyen lesz majd az egyetemi lakás ahol lakni fog, és melyiket válassza. Persze a drágábbakban saját fürdőszoba van minden szobához és csak a konyha közös, ez 180-200£ heti szinten, az olcsóbbak 120 és 150 között vannak. A legolcsóbbnál a szobán is osztoznod kell, ami kizárt Szula esetében. És hát ez csak akkor lenne jó, ha lenne egy barátnője akit már ismer. A többinél csak a szoba van külön és a fürdő és konyha pedig közös. Szerencsére erre is kapnak támogatást a diákhitel mellett, de nekik kell gazdálkodniuk a pénzzel.  Attól tart, hogy rendetlenek lesznek a lakótársai és majd megeszik a kajáját. A másik aggodalma az, hogy oldja meg a kaját mert ugye ő lisztérzékeny és nem mindegy mit eszik. Nem dobhat be csak egy pizzát vagy egy instant leveses tésztát ami egy-két fontból kijön, hanem gluténmentes kaját kell beszereznie. Ami persze van sok helyen és egyre gazdagabb a választék de jobb ha előre beszerzi az ember mert nem lehet mindenhol kapni. Leginkább a száraztészta vagy kenyér és édességek találhatók meg a Tesco-ban és a többi nagyobb üzletláncban.London az biztos jobban el van látva ilyen élelmiszerekkel mert mostanában nem csak a lisztérzékenyek esznek gluténmentes kaját hanem divat lett belőle ( ami szerintem egy baromság) mint a vegán vagy paleo étkezés (ami ugyancsak egy baromság, elnézést ha valaki elhivatottságát ezzel megbántottam) Szula boldogan enne normális kajákat de sajnos nem lehet, így nagyon oda kell figyelnie mit vesz. Na persze ott van még az önállóság, ami még nincs. Anyuci vásárol, főz, reggelit hoz az ágyba.., Tudom, ezt én csesztem el, remélem még visszafordítható a folyamat. Muszáj lesz, ha egyedül kell magát ellátnia. Lesz majd jó néhány álmatlan éjszakám és aggodalommal terhes nappalom emiatt valószínűleg. A hab a tortán, hogy a második évet az egyetemen abban az országban tölti amely ország kultúráját, nyelvét tanulja. Ez esetben Korea lesz egy évig a lányom otthona. Még bele sem merek gondolni, hogy ilyen távolságra  lesz tőlem és amikor panaszkodva hív majd valami gond miatt, mit fogok csinálni. Mert Szula aztán tud panaszkodni és méltatlankodni, de eddig mindíg sikerült megoldani együtt a problémákat.
Persze majd a végén jót nevetünk az egészen, de addig még hosszú időnek kell eltelnie. Szóval ez kavargott a fejemben az éjjel és borzolta az idegeim. 
Aisa átment rózsaszín mosolygós vintage stílusból, fekete fehér  sportosba. Nem tudom, hogy ennek örüljek-e. De nem állhatom útját a változásnak. Mindent leszedett, elpakolt és az ágy alá dugott ami csak egy picit is emlékezteti a habos-babos style-ra.  Szóval kamasz lett...Szerencsére a suliban az eredményein nem látszik meg a változás mert a tanárok szeretik, hogy él benne a versenyszellem és a tudásvágy. 

Debi és Dan a két mintagyerek nálunk. Dolgoznak, elmennek, hazajönnek, kirándulnak. Szeretik egymást és úgy tűnik kiegyensúlyozott az életük. Debike az állatok iránt érzett őszinte szeretete és segíteni akarása abban nyilvánul meg, hogy például a nyáron két apró csigát találtak Dan salátájában és azokat nevelgeti, gondozza azóta. És igen, vett nekik kalciumot és utána nézett mit ehetnek és mit nem. Kis hordozható műanyagházukban teljes komfort és kényelem van. Szerintem ez a világ két legboldogabb puhatestűje, és még csak nem is tudnak róla. De érdekes, hogy a szeretetet érzik, mert Debit megismerik, nem ijednek meg ha hozzájuk ér. Tehát nem csak cuki cicák és kutyák iránt lehet így érezni, mert ha kell egy méhecskét is napokig gondoz és megtisztítja a tetvektől, hogy újra felrepülhessen. 


A szobájukban már áll a karácsonyfa, együtt díszítették, és egyébként is mindíg csinosítgatják a kis kuckójukat. Legalább miattuk nem kell aggódnom, jól kiegészítik egymást és teljes a harmónia közöttük. 
Fél tízig már rég nem lustálkodtam az ágyban...úgyhogy ideje felkelnem :)

2 megjegyzés:

  1. Jó napod volt akkor ma. Néha kell lustálkodni is.

    A gyerekek meg, hát pont ez a jó, hogy ahányan, annyifélék, és az sem marad úgy örökre. :)

    Gabi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagy igazság. Egyébként ajándékokat csomagoltam és közben az Igazából szerelem (love actually) c. ilmet néztem. Jól elment a nap, vagyis a délelőtt ezzel :))))

      Törlés