2015. március 20., péntek

Napfogyi

Most csak részleges volt, de még igy is érdekesnek igérkezett a jelenség. Tibi kivett egy nap szabit én pedig off napot kértem, hogy megnézhessük. Egész héten az időjárás jelentést figyeltük és hol napos, hol pedig borús időt jósoltak az okosok, de itt a tenger közelében elég ha egy pillangó elszellenti magát, és máris változik az idő. 
Minden fórumon arra figyelmeztettek, hogy ne nézzünk közvetlenül a napba, mert nem tesz jót a szemünknek. Emlékszem amikor 1999 nyarán a Balatonnál megnéztük a teljes napfogyatkozást, tudtunk helyben speciális  védőszemüveget venni, de itt hiába néztem, nem láttam sehol. Az utolsó este olvastuk valahol hogy az egyik tudományos magazin márciusi melléklete egy védőszemüveg. Tibi elment néhány üzletbe ahol újságot is árultak, de sajnos a magazinnak már az áprilisi száma volt kitéve, feltételezem a cikket más is olvasta és valószinűleg picit előbb mint mi. 
Reggel sajnos hasonló időre ébredtünk mint az előző napokban, ködös borús, hűvös. De reménykedtünk, hogy kilencre picit talán tisztul az ég. Miután a gyerekek elindultak a suliba, mi is lementünk az egyik kedvenc partunkra.
A borús ég néha elvékonyodott, és láttuk néhányszor a fogyó majd újra visszahízó napot. Szemüvegre nem volt szükségünk. Szula mesélte hogy kimehettek a suliba az udvarra és egy ideig ők is nézhették a napot. 
Én leginkább az érdekes árnyékokra lettem volna kíváncsi, ami a jelenséget kíséri, a sarló alakú falevelek árnyékát és a színeket, amelyek a tizenhat évvel ezelőtti napfogyatkozás alkalmával is nagyon érdekesek voltak. Persze dél körül kisütött a nap.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése