2015. június 1., hétfő

Átlépni az árnyékunkat

 Nagyon szeretek írni, de az évek során be kellett látnom hogy a 10-15 évvel ezelőtti kissé szarkasztikus humorom ellaposodott, a blog bejegyzéseim immár csak szürke, tárgyilagos tények közlése. Írtam a határátkelő blogba, de még nem jelent meg. Gondolom azért mert nagyon sok irást kaptak a pályázatra. Mégis most, hogy olvasom a leközölt írásokat, egyre kisebb és kisebb leszek. Pláne amikor a kommentekbe olvasok bele. Akkor úgy érzem, hogy semmi szükségem arra, hogy a határátkelő blogot olvasó "kritikus kommentelők" meghempergessenek a sárban és azon vitatkozzanak, hogy mi volt a legszarabb a történetemben. Sajnos egyre többször megtalál a depresszió. Hiába vagyok alapjában véve optimista, mégis vannak napok, órák amikor minden olyan reménytelennek tűnik. Persze nem az, hiszen elég egy történetet elolvasnom vagy egy megható dokumentumfilmet megnéznem és máris máshogy szemlélődöm a körülöttem lévő világban. A minap Nicholas Winton a most 105 éves angol bácsiról olvastam aki egy csodálatos tettével örökre beírta magát sok ezer ember emlékezetébe. 669 csehszlovák gyereket mentett át Angliába és Svédországba a második világháborúban a náci megszállás alatt, megmentve őket a haláltáborok rémségeitől ahol biztos halál várta volna őket. Az erről készült dokumentumfilmet is megnéztem. A film ezeknek az embereknek az emlékei alapján készült. Fantasztikus volt. Aznap teljesen máshogy szemléltem a körülöttem zajló hétköznapi dolgokat. Megfogadtam, ha délután hazamegyek akkor a három lányomnak megmutatom a filmet. Már nem pici gyerekek, valamit tanultak, olvastak, láttak is a II. világháborúról. Családunk néhány tagja elszenvedője is volt a náci kegyetlenségeknek, ezért úgy éreztem, biztos megérinti őket a film mondanivalója. Nem tudom mi maradt meg bennük. Picit elkeserített az apró részleteken való eszmecseréjük ("miért van minden öregembernek nagy füle? "Miért igy lenditette a karját Hitler? "Nézd, röhögött a kisgyerek!" (egy szomorú résznél)...
Aztán mindenki ment a szobájába a saját kis világába. Hogy gondolkoztak e ezeken a filmkockákon? Nem tudom. Lehet, és remélem, leülepedett az agyuk egy apró kis fiókjában, és egyszer majd eltűnődnek azon, hogy az élet egyik percről a másikra hogy meg tud változni, ezért minden percének örülni kell. Most, hogy leírtam, rájöttem hogy nekem is ezt kellene tennem, de annyira nehéz.

9 megjegyzés:

  1. Üdvözletem Németországból! :)
    Most találtam rá az ön blogjára, még pedig úgy/azért mert én(mi) is Torquay-be szeretnénk kikötni. :) A férjem kétkezimunkás(lakatos), de még nagyon gyenge az angolja. Mindenesetre reménykedek... Tényleg mediterrán jellegű a város? :) Esetleg egy kisgyerekes anyukának (a lányom 2,5 éves) is van esélye kijutni?
    Tetszik a blogja! Remélem lesz folytatás is! :) Nagyon kíváncsi vagyok az ottani életre! :)
    Üdv, Willow

    VálaszTörlés
  2. Szerintem nagyon normális, hogy az ember néha szomorú és vannak kicsit vacakabb napjai. Látod, aztán jöttek is a szebb napok! :-) És lehet, hogy mi is tiniként csoportban pont ilyenek voltunk, és pont így gondolkodtunk! :-) Szép napokat!

    VálaszTörlés
  3. Kriszti, koszi a biztato szavakat. Igazad van, egyszer fent egyszer lent 😀

    VálaszTörlés
  4. Kedves Willow,
    Mediterran jellegu a varos, de azert az idojaras neha nagyon angol. Persze sokszor itt a husz fok melegebbnek tunik mint otthon a 25 volt. De elheto es kellemes a kornyezet. Sokan kezdtek itt pici gyerekkel. Azert az angolra jo raerositeni ha van ra mod? Sok sikert! Es koszonom hogy olvasol!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm a gyors választ! Igen, most az angolt erősíti a párom. Ezért gondoltam, hogy én mennék előre, mert nekem jobb az angol. De én meg a kislányom nélkül nem tudnék menni. :(
      Eddig nagyon tetszik Torquay. :) Van magyar közösség? :)

      Törlés
    2. Igen vagyunk itt egy paran. Nehez lesz egy kisgyerekkel munkat talalni, egyedul. :(

      Törlés
    3. Nehéz, de van anyagi támogatásom. Vagyis lesz majd. Mivel a férjem itt nem keres rosszul. Mi nem a pénz miatt megyünk/mennénk. Csak keressük a lehetőséget egy jobb életre. Ami nem csak az anyagiakban merül ki. :)

      Törlés
  5. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés