2016. december 3., szombat

Bath kipipálva

Szóval túl vagyunk rajta. Voltunk Bath-ban. 
Ennyi talán elég is lenne és nem szaporítanám a szót, de megígértem, hogy bővebben írok a karácsonyi vásárról. Először jót nevettem amikor Tibi azt mondta, hogy a sofőrök a munkahelyén azt mesélték, iszonyat nehéz parkolni, inkább menjünk vonattal. Vonattal persze nem mentünk volna hiszen az négy embernek nagyon drága. De úgy voltunk vele, hogy azért biztos akad parkolóhely. A városba érkezve még jóval a parkolóház előtt ki volt írva, hogy  a parkolók megteltek és inkább válasszuk azt a lehetőséget, hogy valahol a város peremén leparkolunk és bebuszozunk. A központban lévő szabadtéri parkolóban csekély háromnegyed órás körözés után végre találtunk helyet. Egyébként a buszozással sem jártunk volna sokkal jobban, mert este utcányi sor állt a buszokhoz visszafelé. A város  tele van régi  épületekkel. Nem ritka az 1400 vagy 1600 körül épült ház. A világháborúban úgy látszik megkímélték ezt a területet. A Jane Austen center épp egy utcára volt a parkolótól. Egy keskeny kis emeletes épület. Az előszobában - ami tele volt ajándéktárgyakkal- megvettük a jegyeket majd megvártuk amíg körbevezetnek bennünket egy kis csoporttal.. Az egyik  teremben egy Elisabeth Bennettnek öltözött hölgy, lassan és jól artikulálva elmesélte nagy vonalakban Jane A. életét. Mint kiderült nem szeretett Bath-ban élni, jobban kedvelte a vidéki életet.(mondjuk ezt nem csodálom) Képek, levelek, rövidfilm és egy kis ruhapróba, majd kipróbálhattuk a töltőtollal írást. Nem vártam sokat persze, nem  csalódtam de nem is ájultam el a látottaktól. De itt is voltam és ennyi. Azért vettem egy "I love Darcy" kitűzőt. 
A karácsonyi vásár nagyon szép lett volna ha nem kellett volna minden lépésért megküzdeni mert persze szombat délután lévén olyan tömeg volt a Bath központjában lévő katedrális körül, hogy számunkra élvezhetetlen volt a séta, sajnos. Azért megpróbáltunk néhány dolgot megnézni. Nekem legjobban az a bolt tetszett ahol szárított gyümölcsökből és fűszerekből, (ahol főként a fahéj és szegfűszeg dominált) illatos koszorúkat, kis csomagokat, ajtódíszeket készítettek. Vettünk három kis csomagot, szárított mandarin, citrom, fahéjtekercs, apró toboz van benne és olyan illata van, hogy az előszobában felakasztottam és még itt a szobában is érzem. Tehát ennyi volt. Talán egyszer máskor, mondjuk nyáron lehet, hogy érdemes lesz egy sétát tenni és leülni egy kávéra az egyik kis utcában egy árnyas fa alá. Lehet, hogy akkor jobban beleszeretek a városba, de most sajnos nem sikerült annyira megkedvelnem.
Néhány kép amit Tibi készített:















5 megjegyzés:

  1. Jaj, nagyon sajnálom, hogy ilyen rosszul sikerült ez a kirándulás. Sajnálom, mert annyira készültél rá, és olyankor különösen rosszul esik. Meg azért is, mert a lányomék már kétszer is jártak Bath-ban és tényleg nagyon szerették, mert gyönyörű hely. Tény, sosem karácsony előtt mentek.
    Ezért remélem, hogy elmentek még máskor is, hogy valóban élvezhessétek a város hangulatát, szépségét.

    A múzeumon meg kifejezetten csodálkozom, mert eddig mindig annyi jót olvastam az ottani múzeumokról, és az ottani hozzájuk tartozó előadásokról, egyebekről. Ahhoz képest nagyon meglepő volt, amit erről írtál.

    Viszont nagyon helyesek vagytok beöltözve! És ez legyen nektek egy pozitív élmény mindenképpen!

    Gabi

    VálaszTörlés
  2. Sajnalom hogy nem olyan elmenyt szereztel, amilyet vartal. Pedig gondoltam rad tegnap,hogy de jo lehet most neked:) Na majd nyaron. Osszekotve egy levendula farm latogatassal:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A levendulafarm érdekesnek hangzik! Vidéki tyúk lettem na! Borzasztóan idegesített a tömeg. 🙂

      Törlés
  3. Cuki a beoltozes! <3
    En valamikor kora nyaron voltam nehany eve, nagyon tetszett!
    Azt sajnalom, hogy a romai furdobe nem mentunk be.
    Majd teszek fel a feszbukra egy osszeallitast a kepeimbol, ha gondolod, nezd meg (kis karpotlas).

    VálaszTörlés
  4. Köszi mindenkinek 😀 Mariann, tenyleg szépek a képeid. Biztos vagyok benne, hogy egy más alkalommal jobban fog tetszeni a város, hiszen imádom a régi épületeket. Tény, hogy a múzeumtól picit többet vártam néhány, már általam is ismert, tény felsorolásánál. A beöltözés viszont tényleg jó volt, de én kevésbé éreztem magam Elisabeth Bennetnek, jóval inkább a Piroska nagymamájának 😂 Tibi viszont igazi angol gentleman volt a cilinderében.

    VálaszTörlés