2010. február 16., kedd

Busójárás

Vasárnap legurultunk Mohácsra, nosza nézzük meg a kultúrális világörökség részeként már elfogadott felvonulást! Egyszer majd nosztalgiával emlékezünk rá talán a Dél-kínai tenger partján ücsörögve naplementekor...
Szerencsénkre sütött a nap és 1-2 fok volt, tehát jól dolgoztak a Busók. Vicces volt nagyon, a lányok először nem is akartak menni, de aztán egész jól érezték magukat. Nagyon tetszett, hogy kínai termék mentesen és csak elvétve egy-két Hello Kitti lufi libegett a városban. Főleg a népi játékok, méregdrága busóbabák (sajnáltam, hogy nem volt 6500 Ft nálam, hogy beszerezzek egyet) retro bögrék, pólók, mézeskalács és kakasos nyalóka. A Lacikonyháról isteni illatok szálltak felénk, megfűszerezve egy horvát nemzetiségű együttes talpalávaló zenéjével. Bennem rögtön megmozdult a horvát vér (nagyapám Ikotics József horvát nemzetiségű volt) és akaratlanul a zenére trappoltam a gyerekek után, Szula meg húzott lefelé, hogy -anya nemáá, olyan ciki! - hiába én már 42 évesen megtehetem hogy leégessem magam és ne törődjek a családtagjaim hüledezésével :) . A barátnőmmel, családjával és a barátaival is találkoztunk. Debike dudorgót könyörgött ki magának a nép hangszereknél (csak bele kell dúdolászni egy nádból készült sípszerűségbe és nagyon kedves hangot ad ki) Szulamit egy madárhangokat utánzó füttyögőt kért, Aisa nem tagadta meg önmagát és egy kakasos nyalókát könyörgött ki.

A felvonulás nagyon érdekes volt, sokféle ilyesztő, vicces nagy szőrős alak furcsa járgányokon, feliratokkal riogatták végig a népet. Néha kiragadtak egy-egy lányt a sorból, és finoman szólva megtáncoltatták, ami hát,
hogyismondjam inkább násztánc volt... Még engem is kikaptak a tömegből (büszke is voltam egy kicsit, de azért vérciki volt, hát mégiscsak ott volt a három lányom is és Tibi) de jól mulattunk. Aisa bújt a hátam mögé, de nem volt számára nagyon ijesztő, inkább volt borzongató élményként könyvelhette el, mert büszkén meséli, hogy nagyon félelmetes volt, de ő azért nem félt. Este fél ötkor indultunk haza. Azért jó, hogy ezt is láttuk! Más, hasonló rendezvényre is el kellene mennünk!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése