2020. február 26., szerda

Koronavírus update

Szulával tegnap volt egy majdnem egy napig tartó üzenetváltásunk a messengeren.

Nagyvonalakban kábé így szólt:

Szula: Nem tudom, mit csináljak? Menjek haza vagy ne?
Én:     Szerintem gyere, ha muszáj.
Sz:     De még nem muszáj, de egyre rosszabb a helyzet és az egyetem azt írta, hogy hazajöhetünk ha            gondoljuk de itthon kell akkor tanulnunk magunktól és majd szeptemberben a Sheffieldben le kell vizsgázni, és az nagyon nehéz lenne.
É:       Majd valahogy megoldjuk, legalább biztonságban leszel itthon.
Sz:     Elrontott mindent ez a vírus mert nem tudok most utazni, pedig akartam Japánba is és Korea más részeire, de így nem lehet. Nincs semmi értelme itt maradni.
É:       Azért mondom, gyere addig amíg nem lesz nagy baj. Az egyetem is azt mondja, nem?
Sz:     Az egyetem azért írt, mert valaki írt nekik, és arra reagáltak, de mindenkinek írtak. A Kínában tanuló diákokat is visszahívták. De ránk bízták a döntést, és én nem tudom.
Tibi:   Szerintem nincs ok a pánikra, több esélyed van, hogy elkapd a betegséget a repülőn hazafelé.
Sz:      Ok apa! Ha nem akarjátok, nem megyek haza.
Én:      Jaj dehogynem!
Sz:      A barátaim is hazamennek.
Én:      Akkor gyere te is, csak írd meg mikor.
Sz:       De nem tudom mi legyen...

És ez így ment délutánig érvekkel és ellenérvekkel, Tibi néha beszúrt egy-egy hírt, vagy videót a vírussal kapcsolatban. Én viszont nem tudtam, hogy ha rábeszélem, jöjjön haza, akkor azzal jót teszek, vagy épp az ellenkezőjét érem el:  az aggodalmaim miatt félbe kell hagynia ezt a year abroad-ot (amit nem lehet megismételni, sajnos).
Ma reggel újra írt, és úgy döntött, marad mégis, mert nehéz lenne itthon, magától tanulni, majd levizsgázni. Úgy érzi, hogy túlreagálta az egyik barátja (valószínű az írt a sheffieldi egyetemnek). Ha az itteni egyetem veszélyesnek látná a helyzetet, akkor minden bizonnyal ők szorgalmaznák, hogy a diákok hazajöjjenek.

Hát, egyelőre ez a nagy büdös helyzet.

Tibi folyton küldözgeti az okosságokat az internetről, hogy jobban rálássunk a helyzetre. Nem is tudom, mi lenne, ha ő nem bújná  a komolyan vehető online oldalakat. Itt van egy nagyon érthető magyarázat a betegség mibenlétéről, lefolyásáról és a lehetőségekről. Érdemes végighallgatni mert még vicces is.



2 megjegyzés:

  1. Nem könnyű ez. Pláne úgy, hogy a lányod annyi ezer km-re van tőled. De talán tényleg jobb, ha marad, és nem ül repülőre. És talán majd még beleférnek a kirándulások is.
    Úgy gondolom, biztos nem szabad félvállról venni ezt a vírust, de közben amilyen tömeghisztériát a média kiváltott az teljesen példa nélküli, legalább is itt. A boltokat valósággal lerabolták tartós élelmiszerből, lisztből és ki tudja még mi mindenből.
    Szóval kitartást. Reméljük nem lesz gond.
    Gabi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi Gabi, reméljük májusig lecseng ez a borzalom. Már itt is, ahol én lakom, felütötte a fejét néhány esetben. Az angolok azonnal bepánikoltak és bezártak öt iskolát, mert néhány gyanús eset volt ami a betegségre utal. Itt is kezdik kifosztani a boltokat. Mégis mit gondolnak? Bezárkóznak és sütnek főznek? :D Az egyik azért vásárol mert pánikol a vírus miatt, a másik azért, mert látja, hogy az egyik felvásárol mindent és fél, hogy nem marad neki... :D Diliház. Komolyan kell venni, de amit a média művel azzal csak a tömeghisztériát váltják ki, semmi mást. Szulának egyébként két hét múlva kezdődik újra az egyetem, egyelőre online tanítás lesz. Már nagyon unja szegény a remete életet a kis szobájában.

      Törlés