2017. augusztus 2., szerda

Artúr Király vára

Artúr király legendáját világszerte ismerik. A misztikus történetek s az ebből készült filmek nem engedik a múltba veszni őt és Merlin varázslót. Még az angolok sem tudják bizonyítani azt, hogy létezett de azt sem, hogy csak mese az egész. Ha legenda is, hinni akarják az emberek, hogy élt és szívesen mennek el azokra a helyekre ahol Artúr megfordulhatott és belemerülni picit abba a világba amit köréjük varázsolnak. Egy ilyen hely a Tintagel Kastély melynek romjai Cornwallban, Tintagel falucskában egy lélegzetelállító helyen, az Atlanti Óceán partján látható. A milliós forgalmú hely remekül "tálalja" e letűnt világ emlékeit. Ide látogattunk el tegnap és olyan szerencsénk volt, hogy még az idő is fantasztikus volt.

Egykor egy római település állt azon a helyen ahol  a ma látható várrom van, amely  a 13. században épült. Reginald de Dunstanville  régies stílusban építette a várát, hogy az még idősebbnek tűnjön.  Halála után az örökösöket nem érdekelte a vár, egyre inkább hagyták azt elpusztulni majd a 14. században már csak a rom maradt fenn utána.

Ezután kezdtek beszélni Artúr király és a hajdan állt vár kapcsolatáról így az egyre inkább turisztikai látványossággá vált. Egy közeli barlangot Merlinről neveztek el mely apálykor megközelíthető de dagálykor ellepi a víz. A vár egyébként magasan az óceán fölött egy hegytetőn van, fantasztikus kilátással az alatta fekvő településre, sziklás dombos hegyoldalra.
Képtelenek voltunk egy nap alatt bejárni, de mivel alig másfél órányira van tőlünk a hely, még vissza fogunk menni. Annál is inkább mert kiváltottuk az English Heritage éves tagságát, így az általuk gondozott és üzemeltetett helyekre havi nyolc font tagsági díj ellenében ingyen bemehetünk. Kastély és vár pedig van bőven Angliában, Skóciában. (Egyébként a családi jegy 24 font lett volna)
Rengetegen voltak aznap, még a jegyárusító néni is azt mondta, hogy nem emlékszik mikor voltak ennyien.
A faluba érve keresgélve a megfelelő parkolóhelyet, találtunk rá a Camelot Castle Hotelre ami a völgyre és a szomszédos hegyen lévő vár romokra néz. Kíváncsiságom nagyobb volt mint a félszegségem (egyébként is ismeritek a véleményem, hogy mi a ciki és mi nem...) bementem a fából készült forgó ajtón és egy nagyon régi kastélyszerű épület belsejében találtam magam. Az ódon falakon a tulajdonos több képen, számos hollywood-i sztárral pózolt (Stallone, AlPacino).  Első látásra a középkori hangulatot idéző belső berendezés elvarázsolt minket és megbeszéltük Tibivel hogy majd az egyik házasságtalan évfordulónkon eljövünk ide egy hétvégére. A hotel fent van a Trip Advisoron is és a rengeteg véleményt olvasva kicsit elszontyolodtunk. Az egyik tulajdonos egy művész akinek a festményeivel tele van a szálloda és az ott megszálló vendégeket folyamatosan nyaggatják, hogy ismerkedjenek meg a festővel és vegyenek tőle valamit. Ez sok embernek kis idő mulva kényelmetlen volt és ezt megértem. A tulajdonos erősen hajlik a szcientológia felé amit nem sokan tolerálnak, valamint erőteljesen Trump rajongó ami a hotel honlapján feltett beszélgetős műsor (a tulaj a kerek asztalnál a feleségével beszélget és közben Trump kampánya és beiktatása utáni ovációról vannak filmrészletek. Megjegyzem nekem nagyon orbánviktoros a pasas... linkre katt.) árulkodik. Persze mindez nem bizonyít semmit, mert én is hotelben dolgozom tehát tudom, hogy néha indokolatlanul írnak a vendégek rossz véleményt, de amikor már a hatodik ugyanolyan panaszos, vagy bosszús véleményt olvasom akkor hajlok afelé, hogy ez valós probléma.
Ennyit a hotelról, mindenesetre szép volt kívül és belül.

Az apró falu egyébként tele van hangulatos helyekkel, kocsmákkal és kis pékségekkel vagy zöldségessel. Egy Cornish Pastry nyitott ajtajából olyan illatok szálltak, hogy minden turista arrafelé vette az irányt. Itt egyébként a kastélyhoz vezető út kezdődik szintén, meredeken lefelé, oldalt csobogó patakkal, szépen kiépített úton. Ha valaki mozgássérült,  idős vagy egyszerűen lusta, nem kell sokáig bánkódnia. Egy-két fontért Land Rover terepjárók járnak le és föl folyamatosan a várhoz vezető út felé.

Leírni nehéz lenne, így inkább csináltam egy kis rövidfilmet a helyről:

1. Gyönyörű helyeken jártok. Kár, hogy a hotelt meg úgy elrontják a festővel.

1. Igen, sajnos valószínű hogy így van. Nem baj, azért nagyon szép hely Tintagel, szerintem még visszamegyünk, hogy bejárjuk azokat a részeket ahová nem jutottunk el :)