2013. december 4., szerda

Mikor jön a Karácsony?

Itt ülök a félhomályos nappaliban és a UPS autóját várom reménykedve... Már délután is itt ültem amikor csicseregve (egymást túlordítva :) beözönlöttek a lányaim az ajtón. Két kis doboz könyv érkezik Magyarországról, egyelőre ennyit engedhettem meg magunknak. A UPS-ben nem bízom, mert sajnos eléggé tönkrevágták a dobozainkat amikor kiköltöztünk. De akkor annyira ki volt minden számolva, hogy még biztosítást sem mertem kötni,   nehogy túl drága legyen. Most viszont szinte "fillérekbe" került a biztosítás. A UPS mellett mégis azért döntöttem újra, mert a kisebb cégeknek nagyon kieső terület Torquay és horror árajánlatokat kaptam, ha mégis mellettük döntenék. Tehát várok. A UPS autója már kétszer elment délután óta a házunk előtt, de nem állt meg. De aztán mégis megérkezett...de csak az egyik doboz :( Hogy a másik miért nem? A jóég tudja, de megigéri a sofőr, hogy holnap biztosan fent lesz a kocsin és hozza. Mivel vegyesen csomagoltam gyerek és felnőtt könyveket, nem idegeskedtem, hogy balhé lesz, hogy csak az ővék, vagy csak a miénk van benne. De volt :( Mert jaj, az a könyv nincs benne, és ezek csak vacak felnőtt könyvek, vagy csak a Debié, vagy túl babás... Reménykedem, hogy a holnapi dobozban lesz a két kisebbnek is kedvére való. Szerencsére nem esett szét a doboz és minden könyv sértetlen. A lányok duzzognak, mert vacak az egész, de egyik sem tolongott tavaly augusztusban a csomagolásnál, hogy "...anya! majd én fellistázom a könyveket dobozok szerint, hogy tudjuk később melyikben mi van!" 
Aisa gyönyörű hópelyhet készített papírból, amit ma tanult az iskolában. Nevezhetnénk csillagnak is, de nekem inkább hópehely. Pazar lett, ámulva néztük, aztán felakasztottam a nappali ablakába és a már kint lévő világító hópelyheket köré raktam. 

Varázslatos, és egyáltalán nem giccses. Amikor időm engedi (és a pénztárcám akkor bújom a charity shop-okat és egyedi karácsonyi díszeket kutatok. Itt már az is egyedinek számít ha üvegdíszt találok, mert mostanában csak műanyagot lehet kapni. Persze biztos a drágább, elegánsabb boltokban 10-20 fontért kaphatnék üvegdíszeket is, de mennyivel jobb, amikor valami értékesre találunk a régi holmik között, mintha újat vennénk? Találtam már teflonos őzgerincformát (szinte teljesen új) Szerintem a tulajdonos nem tudta mit kezdjen vele :) Egyébként Németországban gyártották, és biztosan ajándékba kapta egy angol hölgy. De itt nem szokás őzgerincformát használni a sütikhez. A charity idős eladónénije megkérdezte, hogy mi ez? Megpróbáltam elmagyarázni, hogy van egy finom magyar édesség amihez ebben kell megsütni a tésztát, úgy hívják méteres kalács. Persze biztos alig értett valamit belőle, de kérte, hogy majd hozzak egy szeletet belőle. Megigértem. A kedvenc utcámban (Fore street) négy charity shop is van, de kettőbe mindíg bemegyek. Az egyik a St.Marychurch saját charity-je, a másik a Rowcroft boltja. Mindkettőnek sajátos hangulata van. Az egyikben mindíg beszélgetnek a nénik, a csipketerítős teázgatós hangulatú boltocska. Pár pennyért csodás kincseket vehetek. Nincs nagy forgalom, de néha akad újdonság. A másikban mindíg az ötvenes, hatvanas évek slágerei szólnak, nagy a forgalom, de ha meglátok valamit és nem veszem meg azonnal, másnap már hiába keresném. A kirakat mindíg az aktuális ünnepnek megfelelően van berendezve és nagyon kedvesek itt is a nénikék. Néhány hónapja amikor felfedeztem ezt az utcát, mesebeli hely volt itt Torquay-ban számomra. De elég messze volt az akkori lakásunkhoz. Most, hogy ide költöztünk, talán tíz percre van gyalog, ráadásul Aisa iskolájának közvetlen szomszédságában. Kedvemre sétálgathatok akár mindennap keresztül rajta. És akár süt a nap, akár borús az ég, de az utca hangulata akkor is otthonos melegséget áraszt. Persze már fel van díszítve az egész város karácsonyi díszekkel, fenyőfákkal. Angliában nem három nap a karácsony hanem az egész decemberi hónapot uralja. Már októberben elkezdik a készülődést és december elsején sok házban a karácsonyfát is feldíszítik. Aztán januárban már azt mondja a rádió, hogy már csak 11 hónap van karácsonyig. :) Imádják ezt az ünnepet. A hotelben nap mint nap újabb és újabb télapó és télanyó vár, vagy rénszarvas és kiscsengő, diótörő, hóember, ezüst, arany, piros lamellák díszek lógnak a csillárról. Kis és nagy betlehemek zenélnek, forognak, csilingelnek a kandallópárkányokon. És a vendégek imádják. Mindenki vacsoránál különféle vicces télapós, télanyós vagy manós sapkában, ruhában, cipőben jelenik meg. A fülbevalójuk pici karácsonyfa, és ha megnyomsz egy gombot akkor a díszek villognak rajta, meg a piros és zöld csokornyakkendőkön amit a férfiak vesznek fel... Szóval Happy Christmas minden angol ladies-nek és gentleman-nek :)! De a nénikék és bácsik nagyon kedvesek, szeretetre méltóak és megmosolyogtatnak a vicces szokásaikkal, holmijaikkal. 
A házat mi is szépen feldíszítettük. Jégcsap izzósort vett Tibi és vasárnap délután kivonultunk hárman, Tibi, Debi és én, hogy felrakjuk a ház elejére. Bár én a garázstetőről akartam felrakni az égőket, de Tibi azt mondta, hogy leestem már innen-onnan, most nem engedi, hogy felmenjek :P Elég volt egy szék is, onnan is elértem. Debi segédkezett és hol ő hol az apja vágta a celluxot, hogy felragasszam a vezetéket (mivel műanyag borítás van a széleken) Persze az összes szomszédunk abban a félórában jött haza, pedig hétvége volt, és még a járókelők is megálltak, hogy eldiskuráljanak, hogy "-lám, lám itt a karácsony" vagy "lehet ilyen égőket elemes változatba is kapni?" vagy csak úgy mosolyogtak, hogy de jó! A mellettünk lévő szomszéd (egy harmincas pár) ahogy hazajöttek, már rohantak is ki, hogy ők is feldíszítsék a házukat. Mondanom sem kell, hogy nekik nem csak kéken világít, hanem villog, esik, folyik és megcsinálja a tripla leszúrt rittbergert... és mittudomén még mit csinál az égősor, ami mellett mi szerényen, de jól láthatóan pislákolunk...

.De azért mi is mindennap elmondjuk, hogy hol lesz a karácsonyfa, amit csak és kizárólag december 24-én délután fogunk felállítani, és a hangulat bizony már nálunk is ünnepi néha... (kivéve amikor hisztizve ordíbál valamelyik kisebb a nagyobbal vagy fordítva) De ez már hiányozna, ha nem lenne.
Saját készítésű adventi naptáram :)
Elég béna lett és picik a zsebek, ezért nem tömtem előre tele,
hanem minden reggel kerülnek a zsebekbe a finomságok,
számszerint 4 azaz négy darab, mert Tibinek is jár a csoki :)

2 megjegyzés:

  1. Rengeteg konyvem van letoltve e-bookban, ha te es a lanyok hajlandoak gepen vagy ipadon olvasni, szivesen kuldok, van egy oldal, a canadahun.com, ami remek lelohely konyvekre, pl. rengeteg csikos-pottyos van! Be kell regisztralni az oldalra, de nem jar semmi kotelezettseggel.
    En mar csak igy olvasok, lehetetlen lett volna ezt a het evet konyvekkel kiszolgalni:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. köszi! ez nagyon hasznos információ! én szivesen olvasok e-book-ot, csak folyton vadasznom kell a megfelelõ forrásokat. Ezek a könyvek igazából inkább emlèkek, amit az ember szeret a polcon tudni :) de majd lassacskan. Az utobbi doboz egyebkent tuti h szetesett es ugy söpörték össze a UPS dolgozói mert hogy, hogy nem, de volt egy angol regény is közöttük :P Na most hogy mi hiányzik azt már meg nem mondanám :D, de mindegy, jobb is h nem tudom.

      Törlés