2022. augusztus 20., szombat

Egyetem valamint " mélyvíz! csak úszóknak!" a mekiben

 Aisa A level eredményei jók lettek, ha engem kérdeztek...  Aisa szerint fogalma sincs egyáltalán hogyan jutott be mégis a második választású egyetemre. A Birmingham (amiért én nagyon drukkoltam, de kizárólag a saját önző érdekeim miatt) mind a három tárgyból  "A" eredményt várt el a felvételhez. A norwich-i UEA (University of East Anglia) egyetemnek pedig A B B volt az elvárása a felvételhez. Ehhez képest D, C és B lett a vizsgaeredménye. Ettől függetlenül már reggel fél nyolckor megérkezett az email az egyetemtől amelyben értesítették hogy felvételt nyert. Biológiai tudományokat (biological science) fog tanulni. Picit elkedvetlenedett amikor meglátta az arcomon a kétségbeesést (pusztán az egyetem távolsága miatt) de természetesen nagyon örültünk, hogy sikerült a felvétel. Elég klassz diákszállások vannak és szerencsére sikerült egy jó lehetőségre lecsapni. Szóval a campuson belül, külön szobával de közös fürdőszobával, havi 124 font ellenében. Szerencsére megkapta a legmagasabb diákhitelt tekintve, hogy egy éve nem bővelkedünk a javakban, mi is támogatást kapunk szóval nem tudjuk fedezni a költségeit. Azt hiszem nem csak az önállóságot fogja gyakorolni, hanem a saját pénzzel való életet, hogy mire mennyit költsön, hogy maradjon a következő kifizetésig. Szerintem ezzel nem lesz baj. A messengeren már összejött egy nagyobb csoport a kezdő diákokból akik körülötte fognak lakni, így már megérkezéskor lesznek ismerősök. Szeptember 17.-én költöztetjük de addig még belevágott valamibe, hogy egy kis pénzt gyüjtsön előtte ruhákra, felszerelésre, amire ott szüksége lehet. Jelentkezett a McDonaldsba még júniusban, de mivel lassan őrölnek itt a malmok, végül csak a múlt héten kezdett és alig négy hete van, hogy keressen egy kis pénzt. Nem irigyeltem csöppet sem és meglepetéssel vegyes büszkeséggel néztem, hogy egyedül intézte a jelentkezést az interjúkat és már túl is van a második műszakon. Az első nagyon durva volt, mert behívták péntek déltől estig, ami tudvalevő, hogy a legforgalmasabb műszakok egyike. Hiába tettek mellé trénert, az is úgy el volt havazva, hogy semmire sem volt ideje nemhogy egy zöldfülűt tanítgasson. Szegénykém. Felvettem este és az arcán láttam, hogy legszívesebben sírna. Azt mondtam, tökéletesen megértem, én is így éreztem az első napon a munkahelyemen. Sőt, azt gondoltam, soha többé nem megyek vissza. Pontosan tudtam mit érzett, de sikerült kibeszélni. Azt mondtam, a helyében én lehet, hogy sikítva rohantam volna el a műszak első felében, erre azt válaszolta, hogy csak azért nem tette, mert nem volt  biztos benne, hogy lehet-e ilyet tenni. Szerencsére néhány nap szünet következett és ezalatt nagyjából megemésztődtek a rossz élmények. Ma már szerencsésebb műszakban volt, mert hétköznap délelőtt még nincs olyan fejvesztett rohanás. Túlélte, ez a lényeg. Még néhány hét és ő is jobban fogja érezni magát a bőrében, mert legyűrte a félelmeit és végig csinálta. 

Itt fog lakni Aisa 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése