2017. február 22., szerda

ÍRÓ lettem, itt a könyvem a kezemben!

Megérkezett az Amazonról rendelt könyvem! Ha más nem is, legalább én a kezemben tarthatom Tania izgalmas történetét! Mivel tájékozódtam, hogy az Amazon sajnálatos módon nem szállít Magyarországra valamint az e-book letöltés is macerás onnan, kénytelen voltam egy magyar oldalt megkeresni, hogy a könyv onnan is könnyen elérhető legyen. Ez a cég a publio.hu, akik főként hasonló írókkal foglalkoznak, mint jómagam, aki saját maga szeretné (kénytelen) kiadni a könyvét. Itt lehetőség van az ingyenes könyv feltöltésre. A feltöltésnél persze különféle ajánlatokkal bombáznak, hogy minél szebb és jobb minőségű legyen a termék akár digitális akár papírformátumban. Az ingyenes lehetőségeknél a kéziratot egy sablon szerint kell feltölteni és persze a borító sem olyan nagy durranás mint mondjuk egy egyedi tervezésűnél, de legalább van rá lehetőség. Ha valakinek van egy kis pénze, az egyedi tervezésű borítót kap, a cég elkészíti a korrektúráját, formázását a könyvnek így a nagyobb terjesztőkhöz is eljuthat (Líra, Bookline, Apple). Az ingyenesnél csak a Publio oldalán illetve a papírformátum a Rukkola oldalon jelenik meg. Nekem nem volt most sajnos erre pénzem, így maradtam az ingyenes verziónál. A fészen csináltam egy oldalt a könyvnek és ott hirdetem. Majd meglátjuk, hogy az oldalt kedvelők közül hányan fogják a könyvet is megrendelni. 
Komolyan mondom könyvet írni - ha már a fejemben a sztori, van némi szépérzékem és szókincsem - nem nehéz. Ami azután következik, az bizony durva. Ha nem karol fel egy kiadó (mer' nem karol fel) akkor eheted a magán kiadás kenyerét. Amikor háromszázhuszonhatodszor olvasod végig a könyvet és keresed benne, hogy hol írtad még a "mindig" szót úgy, hogy "mindíg" de közben más hibákra lelsz amit javítgatsz és megpróbálod úgy nézni és annak megfelelni amit elvár egy e-könyv olvasó, hát az nem irígylésre méltó része a dolognak. 
De itt van...itt a kezemben a könyv amit írtam... 
Persze nem a Libri vagy az Alexandra adta ki és nem tornyosul a boltokban egy "Bestseller" felirattal a tetején s én nem ülök fáradtan körmölve a dedikációkat, de... az enyém és jó érzés kézbe venni. Amikor a fészen azt olvasom, hogy valaki egy éjszakán át olvasta mert nem bírta letenni a könyvet, akkor szétfeszíti a mellkasom a büszkeség, hogy valahol egy idegen az én "gyermekem" olvassa, az én gondolataimon az én humoros megjegyzéseimen nevet fel,  vagy esetleg megkönnyezi a megható részeket. (Ez a hölgy a fészen meghirdetett oldal első tíz kedvezményezettjében van benne akik az oldal kedvelés és megosztása után ingyen kapták meg az első könyvet)  Tudom, hogy nem leszek milliomos, sőt talán még egy pezsgőt sem fogok venni a könyvek rám eső részéből, de mégis jó érzés ez az egész. Ismerek olyan embereket, akik biztos sokkal jobb könyvet is tudnának írni mint én...de én meg is írtam a sajátom :)
És készül a következő történet. 

4 megjegyzés:

  1. Gratulálok! Tudom milyen jó érzés a saját könyvet nyomtatott formában kézbe venni. És sajnos tudom milyen elkeserítő, hogy kellő eszközök hiányában nem tudja az ember eljuttatni sok-sok olvasóhoz. Ez különösen akkor fáj, amikor akik olvassák szintén jónak találják. Mert az ugye egy dolog, hogy az írónak tetszik amit írt.
    Azt kívánom neked, hogy azért sikerüljön elérni, hogy legyenek vásárlóid, mert megérdemli a könyved.
    És én várom a következőt!

    Gabi

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok! Nagyon becsülendő a kitartás amivel végigcsináltad az első betű leütésétől az utolsó kozmetikázásig :-) Engem érdekelne, teszel be linket?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De édes vagy! Köszi az érdeklődést. Persze, szívesen teszek be linket.
      https://publioboox.com/hu_HU/az-orvenyen-tul

      Törlés