2014. november 2., vasárnap

Mikor leszek szemüveges?

Picit rövidlátó vagyok, évekkel ezelőtt hordtam is a szemüveget amikor vezettem este és a TV nézésnél is igen hasznos volt. Aztán amikor kijöttünk azt sem tudom, hogy hová keveredett, de többé nem találtam meg. Mivel felmerült, hogy itt is vezetni fogok néha napján, muszáj új szemüveget készíttetni. Ráadásul amióta angolra járok a TA-ba, nagyon erőlködnöm kell hogy a fehér táblán a tanárnő zöld, kék  és piros filctollal odavetett kriksz-krakszait ki tudjam olvasni. (Hol van már az a jó öreg fekete tábla és fehér kréta?)
Néhány hónapja Szulának kellett szemvizsgálat és szemüveg mivel hasonló gondokkal küzdött a suliban. Először elmentünk a dokihoz és gondoltuk, hogy mint Magyarországon, elmegyünk egy szemorvoshoz és az majd ir fel nekünk jó kis SZTK-s szemüveget :P  de nem így  volt, mert Dr.Law miután kedvesen mosolyogva üdvözölt minket, mint rég nem látott ismerőseit, három méterről megállapította, hogy bizony ha rosszul lát a gyerek akkor szemüveg kell...de miért kell ehhez Ő? Nézett ránk őszinte érdeklődéssel.
Akkor tudtuk meg, hogy elég ha elmegyünk valamelyik optikai boltba, ahol szemvizsgálat után, melyet egy igazi orvos végez, kiválaszthatja a lány a szemüvegét és egy hét után már hordhatja is...
Mindezt, mivel 16 év alatti, teljesen ingyen kapjuk tokkal, vonóval vizsgálattal együtt. Mi a Specsavers-t választottuk, és mivel nagyon kedvesek és alaposak voltak Aisával is elmentünk egy hete ugyan abba az üzletbe és újra teljesen profi kiszolgálásban volt részünk. A legkisebbnek hétfőn már lesz szemüvege, ami szerencsére nem olyan erős, de a suliban hasznát fogja venni.   Mivel épp ott voltunk hát megkérdeztem én is, hogy mennyibe kerülne nekem egy szemvizsgálat. Mivel nem volt egy nagy összeg (21font) ezért foglaltam egy időpontot. Gondoltam, hogy majd meglátjuk mennyi lesz a vége, legfeljebb választok valami nagyon olcsó keretet és talán száz font alatt megúszom.
Vasárnap kettőre kaptam az időpontot és egy percet sem kellett várnom. Egy férfi felvette az adataim, megkérdezte, hogy van -e valamilyen támogatásunk, ami esetleg kedvezményre jogosít. Mi mondtuk, hogy kapjuk a Housing Benefit-et, amit felírt, majd kérte, hogy várjunk néhány percet. Kb. kettő perc múlva egy kedves doki lépett hozzánk és érdeklődött, hogy én vagyok-e én, majd  bekísért egy szobába ahol profi felszerelés várt. Megmérte a szemnyomásom majd bemérte, hogy milyen dioptriával látnék jobban. Meglepődve tapasztaltam, hogy a kb. 15 éve mért -1.80 szemem, most -1.50 ami  talán a műszerek fejlődésének is köszönhető ( tehát pontosabbak) de legfőképpen annak, hogy nem hordtam szemüveget, csak ha tényleg nagyon muszáj volt.
Tehát a vizsgálat után kikisért és megmutatta, mely szemüvegkeretek közül tudok választani, és mivel most egyet fizet, kettőt kap akció volt a 69 font feletti szemüveg kereteknél, szerencsémre egy napszemüveget és egy normál szemüveget választhattam. Számoltunk azért fejben, hogy ez még benne van a százban de reméltük, hogy a lencse sem lesz olyan drága. Egy hölgy érdeklődött, hogy választottam-e és a két szemüveggel egy asztalhoz kísért. (Jártam kézről kézre) Felvetette velem a szemüvegeket és megnézte, hogy pontosan illeszkedik-e az orrnyergemre és a fülem mögé simul-e, tehát nem mozog el, ha a fejem mozgatom. A napszemüvegen állított, majd elém tett néhány szinezett lencsét, hogy megmutassam, hogy a napszemüvegnél melyik szín tetszik a legjobban, majd elmondott még néhány fizetős opciót, hogy ne csillogjon vissza, ésatöbbi... Mondtam, köszönöm de nekem most megfelel az olcsóbb verzió, majd esetleg később cserélek. Miután mindent megbeszéltünk, megkérdezte, hogy most óhajtunk-e fizetni, vagy majd egy hét múlva, a szemüveg átvételekor. Gondoltuk, jobb ha túlesünk a dolgon. Ekkor ért a meglepetés mert összesen 30 font és 70 penny-t fizettünk. A támogatásunk ennyit ért, tehát a két 69 fontos szemüveget a két lencsét és a profi vizsgálatot ezért az összegért kaptam, és nem mellesleg szólva az udvarias, odafigyelő kiszolgálást. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése