2017. március 27., hétfő

Anyák napja

Szóval itt Angliában március utolsó vasárnapja az Anyák napja. Furi volt megszokni, hogy nem május első vasárnapja mint Magyarországon. Egykor fontos volt számomra...amikor még anyukám élt. Az orgona virágzása általában erre az időszakra esett. Amíg kisebb voltam, szedtem ahol tudtam. Volt nem messze a lakótelepünktől egy kertes ház ahol óriási orgonafák voltak. Lehet, hogy nem is voltak olyan óriásiak, de számomra annak számítottak. A nénit megkértem, hadd szedjek egy csokorra valót és ő szívesen beengedett a kertbe, még a létrát is tartotta amelyen felmásztam. Aztán vittem anyunak az óriási csokrot és ő úgy tudott neki örülni. Felnőtt voltam már mikor mesélte, hogy allergiás volt az orgonára és ilyenkor folyton tüsszögött, de nem volt soha szíve elmondani, mert olyan örömmel hoztam a virágot.
Mióta gyerekeim vannak, újra fontos számomra ez a nap, bármikor is legyen. Tegnap dolgoztam és mikor hazaértem Debike kérte, hogy menjek le az udvarra, majd valóban meglepődtem mert Szula és Aisa is ott vártak. A kerti asztalon virágok (szigorúan cserepes, tudják, hogy a vágott virág nem a kedvencem) üdvözlőkártyák és csokik voltak. Egy szép régi képeslapot is kaptam Debitől. És bizony még énekeltek is nekem, ami tényleg meglepő volt. Még az ovis korukban tanítottam nekik azt a dalt amit én is énekeltem az anyukámnak. 
"Orgona ága, barackfa virága öltözzetek új ruhába, anyák napja hajnalára illatosan... " :) 
De jó is anyukának lenni :)




3 megjegyzés:

  1. Jó is anyának lenni. És a lányaid nagyon szerethetnek, ha ilyen meglepetéssel készültek.
    Egyébként én ugyan nem ott élek, de a fiam engem is mindig ilyenkor köszönt, mióta ő ott él. Kezdetben nem is értettem hogy mi van. :)

    Gabi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. mikor kiköltöztünk én is teljesen össze voltam zavarodva, mert nőnap aztán anyák napja, sőt még apák napja is van júniusban. És az üdvözlőkártya biznisz itt virágzik! Magyarországon hol élne meg egy üdvözlőkártyákat árusító bolt? Itt pedig egy utcában három is van...és mindig tele, mert bármilyen alkalomra az angolok imádnak üdvözlőkártyákat adni. Jobban szeretik mint a virágot. Nincs is sok virágüzlet! :D

      Törlés
  2. Orgona virágzás ideje van éppen, a tulik is most pompáznak.
    Nem is tudom mit éneklünk majd május első vasárnapján.

    VálaszTörlés