2016. december 2., péntek

Bath!

Holnap Bath-ba teszünk egy kirándulást! Jobban várom mint a karácsonyt. Már régóta készülök oda, de valahogy mindig csúszott a dolog. Először is  gyönyörű épületek vannak a városban a képek alapján melyeket láttam eddig. Régen ide utaztak európa arisztokratái gyógykezelés vagy betegség utáni felépülés céljából. Olvastam valahol, hogy Sissi hercegnő is sok időt töltött Bath-ban. Ami még vonzóbbá teszi számomra az az, hogy kedvenc íróm Jane Austen is ott élt 1799-től néhány évig. Emlékére múzeumot létesítettek, ahová holnap el is fogok menni! Aki ismer, az tudja, hogy a Büszkeség és balítélet számomra a könyvek könyve és az abból készült BBC sorozatot is imádtam. Természetesen nagyban hozzájárult ehhez a Marc Darcy-t alakító Colin Firth nagyszerű alakítása és természetesen az  Elisabeth Benneth-et alakító Jennifer Ehle is frenetikus volt benne. És ez nem túlzás! A barátaimtól hamarosan a szülinapomra kaptam egy DVD kollekciót a filmről majd autogrammos levelet Colintól :D Alig várta, hogy elküldhesse nekem!

Jane Austen többi könyve is figyelemre méltó. Az Értelem és érzelem c. könyvből is készült BBC feldolgozás olyan parádés szereposztásban, mint Emma Thomson, Hugh Grant, Kate Winslet és a másik kedvencem Alan Rickman, aki sajnos ebben az évben halt meg. Szóval, van miért izgulnom és várnom a holnapot! Ja... majd elfelejtettem. Az igazi ok amiért meglátogatjuk Bath-t, az a karácsonyi vásár ami egyedülálló állítólag és felejthetetlen. Erről majd utólag még beszámolok.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése